Dyksav, rundsav eller andet?

Hej
Jeg skal igang med at sætte troldtekt op i et større rum, med lofter til kip. I den forbindelse har jeg bevilget mig selv en ny sav, men hvad er bedst til opgaven? Umiddelbart overvejer jeg en akku rundsav, en akku rundsav med mulighed for føringsskinne eller en festool dyksav med skinne. Hvad bruger tømrerne til sådan en opgave? 🤔😊
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
RasmusM21 skrev den 28-09-2020 07:23:15

Hej
Jeg skal igang med at sætte troldtekt op i et større rum, med lofter til kip. I den forbindelse har jeg bevilget mig selv en ny sav, men hvad er bedst til opgaven? Umiddelbart overvejer jeg en akku rundsav, en akku rundsav med mulighed for føringsskinne eller en festool dyksav med skinne. Hvad bruger tømrerne til sådan en opgave? 🤔😊

Jeg ville bruge en almindelig bilig Fuksvans til at save de Trolteks plader. Pladerne er meget nemme og hurtige at save i og der er ingen behov for motoriseret værktøj. Hvis jeg skulle bruge el-værktøj var det en kapsav til forskallingen der sikkert skal monteres.  

Jeg er klar over at dette nok ikke er det rigtige svar i forhold til en begrundelse til at købe en ny fin rundsav / dyksav.

 

Hensan skrev den 28-09-2020 17:30:44

Jeg ville bruge en almindelig bilig Fuksvans til at save de Trolteks plader. Pladerne er meget nemme og hurtige at save i og der er ingen behov for motoriseret værktøj. Hvis jeg skulle bruge el-værktøj var det en kapsav til forskallingen der sikkert skal monteres.  

Jeg er klar over at dette nok ikke er det rigtige svar i forhold til en begrundelse til at købe en ny fin rundsav / dyksav.


  Det var da et ubehageligt svar 😅 Godt fruen ikke ser det. Tror det bliver en dyksav 😄

Lyder som det bedste valg  
Og nu det er et større rum, med sikkert mange skæringer, - så laver du et arbejdsbord med en plade, hvor du monterer en liste og et styr til føringsskinnen, så du ved du saver vinkelret på troldtekten når den bare er skubbet fast mod listen.
Jeg ville tage en dyksav - måske sætte en billig klinge på.. du vil ikke fortryde det, 😊
Annonce
Jeg brugte selv en stiksav og en rundsav og det bedste snit er fra rundsave så en dyksav må være det bedste 😊

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Jeg havde stor glæde af min dyksav med diverse skinner til, da jeg opsatte Troldtekt lofter i vores hus. Lige præcise snit. Jeg har også haft stor glæde af den her i weekenden da jeg skulle tilskære Fibrotech akustikpaneler på den ene væg i stuen. Nå ja, og ungernes bordplader til deres skriveborde blev også skåret snor lige :-) En dyksav er uden tvivl det bedste stykke el-værktøj jeg har købt!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis