Bevægelsessensor tilkoblet forkert

Da jeg købte huset var det "født" med et udendørs sensor-setup som fungerede fint. Der er udendørs sensorer, der tænder og slukker lyset, men samtidig kunne man slukke og tænde det udendørs lys på en kontakt indenfor.

Jeg kom dog til at skyde en af de udendørs lamper (se tegningen) ned med en basketball, og forsøgte bare at pille den fra ... men nu har jeg gjort sådan, at sensorerne ikke kan tænde lyset (jeg kan stadig tænde det manuelt) ... jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan det er koblet sammen ... de ledninger jeg har tegnet er dem der var samlet bag den udendørslampe der blev skudt ned ... men hvordan de præcis skal kobles for at sensorerne virker igen, kan jeg ikke lure. Der sidder en række udendørs lamper længere ned ad huset, og to sensorer. Jeg ved ikke hvor sensorerne og lamperne er "koblet" på i mit diagram. Håber min amatørtegning giver mening.

På forhånd tak
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil næsten tro at styre / tændledning til lamper er de sorte.
Er der ikke noget af det som ikke er adskilt. Det kunne være nemmere at gennemskue hvis det er tilfældet.
Ellers ville jeg samle de 4 blå (undtagen den 2 leder )
Samle de gul/grønne
Samle den brune fra lampe med de 3 sorte
Samle de resterende 3 brune ( undtagen den 2 leder )
Og så se hvad der virker. Hvis du skal afprøve det nu hvor det er lyst skal du skrue lysmåler på sol og tidsstyring på lav.
Så kan du træde ind og ud af målefelt selv om det er lyst og se resultatet på kort tid.
Når den 2 leder ikke er med i min beskrivelse er det for at der er usikkerhed om hvad den er til. Er den monteret nu med de brune og den blå sammen med de sorte, så er det ned til afbryder og så skal den stadig være sådan da det jo virker.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Desværre fik jeg skilt det hele ad, uden at notere hvordan det var samlet (fordi jeg er idiot).

Lige nu er det monteret med alle samme farver sammen. Men så er der også permanent lys i lampen på tegningen.
Jeg må prøve det du skriver ... jeg har allerede haft HFI'en slået fra en gang i dag, så med to teenagers og en 8-årig bliver der ramaskrig :-D
Er de slet ikke stolte af fars lav det selv elektriker forsøg, når de nu lige sidder midt i et computer spil.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hmm  da mine børn var 8 fik de nu ikke lov til at diktere hvad jeg skulle lave, og hvornår blot, fordi det passede dem,dårligt at afbryde et computerspil i få min...den der basketball er du sikker på at det ikke var curlingsten.. 🤔🤣
mfrost skrev den 27-09-2020 17:31:24

Hmm  da mine børn var 8 fik de nu ikke lov til at diktere hvad jeg skulle lave, og hvornår blot, fordi det passede dem,dårligt at afbryde et computerspil i få min...den der basketball er du sikker på at det ikke var curlingsten.. 🤔🤣

 He he. De bestemmer det jo netop ikke – og det endte med fodbold i haven da wifi røg. Så alt var fryd og gammen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis