Nyt toilet

Vi har et ca. 25 år gammelt Gustavsberg toilet som er godt udtjent. Jeg vil gerne montere sådan et Ifö Spira, fordi det er nemmere at gøre rent osv. Men er der noget man skal være opmærksom på? Noget ekstra der skal købes/tilpasses?

Det er sådan et toilet her jeg ville købe: https://www.bauhaus.dk/ifo-toilet-spira-med-lukket-s-las-rimfree-hvid

Og sådan her ser det gamle ud.
Det ligner at det sidder med en slags cement eller lignende, er det til at fjerne?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du køber udover det ny toilet et sæt skruer til fastgørelse af toilettet. Hullerne i det ny toilet passer sikkert ikke til de nuværende. Det er heller ikke sikkert at det forkromede kobberrør påsser mere, så køb en tilslutningsslange ( ½" gevind). Fugen mellem toilet og gulv er sikkert samme fugemasse, som brugt til fliserne. Når du får toilettet af kan du fjerne det med en mejsel. Hvis du ikke vil skrue det ny toilet fast, kan du lime det fast.

fase
Fedt, det lyder lige til. Det nye toilet, skal det bare skrues, eller også have noget fugemasse?
Hvis du vælger at skrue det fast, kan du hæve det nogle mm over gulvet og fuge rund langs kanten, så der ikke trænger fugt ind under toilettet og du for en pæn afslutning mellem toilet og gulv.

fase
S. Fabrin skrev den 27-09-2020 14:10:19

Hvis du vælger at skrue det fast, kan du hæve det nogle mm over gulvet og fuge rund langs kanten, så der ikke trænger fugt ind under toilettet og du for en pæn afslutning mellem toilet og gulv.

Ok - så er det den løsning jeg tager. :) Hvad hæver man så med? Og er det fint med silikonefuge eller akrylfuge?

Jeg vil anbefale dig at stikke en smut på YouTube og søge efter "toilet montering". Der er flere måder at gøre det på, med fugestrimmel, med pudset fuge eller med gummifuge. Du skal bruge sanitetssilikone, hvis du fuger med gummi. Du skal også regne med at skulle bruge en kloset-tilslutning, som ofte ikke følger med toiletter - og et toiletsæde, selvfølgelig..

Hellere leje end at bo på gaden.
https://www.youtube.com/watch?v=G_YHp5A8PXw

Når du lukker for vandet på nil ventilen på væggen, så glem ikke og skyl ud ellers kommer der 12l vand ud hvis du rammer skyl knappen. det sidste vand i kummen kan lirkes ud ved og hælde kummen bagover så kommer det ud i kummens afløb og over i en spand
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis