Kortslutning??



jeg skulle fjerne en rawlplug i væggen, og da jeg skruer en skue i for at få den ud, kommer der et stød og lidt røg. Nu er strømmen gået og måleren skriver error, samt 1 og 2 blinker. 

hvad gør man? Her er også et billede af skruen.
Der har engang hængt en radiator i de huller hvor rawlpluggen har siddet. 

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvor tæt på måleren skete det, det ser ud som du har ramt kablet, faldt hfi  relæet ikke.

Du bliver nødt til og komme ind til kablet du har ramt for det skal laves.
hvis du slukker alle grupper står fejlen der så stadig samt hfi
lyder som stikledningen der er ramt for den fejl ville ikke komme hvis det var en alm lys gruppe 
Dit billede viser tilsyneladende en bimåler. Prøv at se på den rigtige måler om der vises L1 - L2 - L3. Hvis en af de tre mangler, er der gået en stikledningsikring. Hvis kablet/ledningerne er ført i rør, kan de formentlig skiftes uden at lave hul i væggen. Hvis det er stikledningen, er den sikkert ikke ført i rør.

fase


Der er kommet en elektrikeR. Dette er den gamle rawlplug jeg ville fjerne  

Har du stikledning s forsikring / skjult rørledning  ?
jetdirect skrev den 27-09-2020 14:16:46

Har du stikledning s forsikring / skjult rørledning  ?

Hvis det skulle være tilfældet, overstiger selvrisikoen sikkert prisen på reparationen.  


fase
Tror ikke jeg har den forsikring. Jeg havde håbet lidt, at ejerforeningen kunne stå for at betale omkostningerne, da det er en gammel fejl fra den radiator, der er sat op i sin tid. Jeg ved ikke om det er helt utopi? 

Plus det er i hovedledningen. 
Når det er stikledningen, der er beskadiget, skal der laves en muffe på kablet. Selvresikoen ligger på omkring 5000 kr. Og så meget koster reparationen næppe. Så du skal formentlig selv betale ved kasse et.

fase
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis