Pumpe til palletank

Har brug for at udbringe vand fra en palletank via haveslange, men kunne godt tænke mig at kunne styre via en smartstikkontakt således at det eks. sker kl. 01.00 om natten hvor det er optimalt at vande. Har overvejet at købe en Kärcher SP 2 Flat dykpumpe, lave en gennemføring og så montere noget haneværk hvor slangen kan tilsluttes. Men hvis hanen står åben vil vandet vel bare sive igennem dykpumpen og ud i slangen grundet det tryk der er grundet vægten af vandet i tanken?
Nogen som har et fif til hvordan det kan gribes an? Skal også kunne bruges til eks. vanding af krukker med en vandslange.
Har brug for at udbringe vand fra en palletank via... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sagtens få en dykpumpe der kan give mere tryk, eks denne her der har en løftehøjde på 40 meter link
Er den for stor til a gå ned i palletanken, må du jo snitte hullet lidt større 

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 27-09-2020 17:08:38

Du kan sagtens få en dykpumpe der kan give mere tryk, eks denne her der har en løftehøjde på 40 meter link
Er den for stor til a gå ned i palletanken, må du jo snitte hullet lidt større 

 Mange tak Jens - den passer perfekt til mit formål. Var ikke klar over at 10 m løftehøjde svarer til 1 bar, men super med alle disse råd - så nu er jeg vist sporet ind  

Alternativt kan du købe et "hus vandværk" og tilslutte afgangen af palle tanken (går jeg selv igang med til foråret), så kan det suge an fra palle tanken, opbygge tryk i en buffer tank, og så alt efter forbruget, starte og stoppe som nødvendigt.
Denne måde kan du parallel forbinde flere palle tanke på, og "nøjes" med at have indløb i den første tank, da alle tankene vil udligne niveauet via det fælles afgangs rør.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis