Lappe væg med puds(?) og rørvæv.

Hej.
Jeg har fjernet nogle lister rundt om en åbning fordi jeg vil bygge en væg der. Som det kan ses på billederne, så er der brædder rundt i åbningen. De er 80mm brede og jeg vil bruge dem som "ramme" til den nye væg.
Min udfordring er det løse/manglende puds(?) og rørvæv rundt om. Da jeg fjernede listerne faldt der en del af og meget af det der sidder tilbage er løst. Jeg skal også ferne tapetten på hele den eksisterende væg, men er bange for at hive pudset med af. Når jeg har bygget den nye væg op, hvad gør jeg så med dette område? Kan jeg bare spartle det op? - Og i så fald hvordan?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skal noget hønsenet på som sættes fast med hæfteklammer (den moderne erstatning for sivrør). Derefter kan du pudse op med mørtel eller gipspuds 

Ask
AskH. skrev den 26-09-2020 19:30:42

Der skal noget hønsenet på som sættes fast med hæfteklammer (den moderne erstatning for sivrør). Derefter kan du pudse op med mørtel eller gipspuds

Ville du gøre det før eller efter at jeg bygger den nye væg op? @AskH.

Jeg mener nu at det gamle rør væv er nogenlunde intakt. Så det kan sikkert gå at pudse det op direkte.
Det gøres efter at du har bygget væggen op.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 26-09-2020 20:01:51

Jeg mener nu at det gamle rør væv er nogenlunde intakt. Så det kan sikkert gå at pudse det op direkte.
Det gøres efter at du har bygget væggen op.

Dejligt at jeg ikke behøver hønsenet.
Okay så bygger jeg væggen op inden. Hvilken mørtel/puds skal jeg bruge?

Du kan bruge almindelig kalkmørtel. Det er sikkert, det der er brugt tidligere.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også