Olielampe lyser

Hej
På ældre IH684 traktor er olielampen begyndt at lyse svagt, men der er masser af olie på motoren.
Er lidt lost på hvor alvorligt det er - kan det bare være en sensor, el hvordan fejlsøger man det?

23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan finde et manometer, og få det ilsluttet, så du kan aflæse olierykket, det er nok den sikreste metode.
Ved ikke om oliefileret kan have indflydelse...

Vi prøver igen, i morgen --
Det kommer faktisk først lidt efter start
Lidt efter start. Men er den blevet varm?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Sorry, jeg var vist ikke præcis nok. Det startede ved når den var blevet godt varm, og så hjalp det at få lidt omdregniger på. Men idag var det efter bare 5 min i nærmest tomgang. Dvs dér tror jeg ikke at den var blevet ordentlig var endnu.
Annonce
Så er det jo nok fordi den er slidt i lejerne eller i pumpen. det kan osse være et stoppet grovfilter i bundkarret ved oliepumpen. Der plejer at være en by-pas ventil som åbner hvis oliefilteret er stoppet, men det først er jo at prøve med et manometer.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
ok, bundkarret mv lyder som en større omgang. Vil det være en idé at skifte oliefilteret (aftageligt) og olien først. Eller hvad vil den logiske rækkefølge være?
Hvis man skal sætte en manomenter på, hvor skal dét så være?
Vh, Silas
Det er sandsynlig vis ikke oliefilteret. Men vil du det så skift filteret uden at skifte olie. hjælper det så skift osse olien. Manometeret sættes i hullet hvor olietrykskontakten sidder.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Mange tak, for god ordens skyld kan det ikke være olietrykskontakten selv eller hvordan ville fejl på den se ud? Sekundært, med lavt blus i tryklampen, kan motoren så tåle at køre?
Jeg har ikke meget forstand på motorer, men olielampe der lyser er noget man skal tage alvorlig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis