Tilslutning af komfur

Hej,
Har købt ‘nyt’ komfur til sommerhuset og skal nu have det tilsluttet.
Kan ikke genneskue, hvilke ledninger fra komfuret, der skal sættes sammen med hvilke i væggen.
Der er 4 ledninger i væg og 6 i komfur.
Når jeg måler på ledningerne i væggen, så er der spænding på, ligegyldig hvilke to af de fire ledninger, jeg måler på.
Har uploadet billeder af diagram fra bagsiden af komfuret, billeder af ledninger fra komfur, ledningerne i væggen og måling på ledningerne.
Nogen, der har et kvalificeret bud? 😊
Hej, Har købt ‘nyt’ komfur til sommerhuset og skal... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
når det kommer til og virke så sørg for at få lavet en jerdforbindelse til dit komfur nemmeste er og banke et jordspyd i jorden tæt på komfuret, alternativ udskift kablet til et 5 ledet ud til tavlet hvor der gerne skal være jord fremme.
Ok. Jeg skifter den, når den ligger i postkassen.

Hvilken måling kan afgøre, om det er overhedssikringen eller ej?

Har allerede prøvet at måle på hver side af overhedssikringen med prøvepindene. Målt på de to ledninger med grøn muffe samtidig og de to ledninger med rød muffe samtidig. Ingen af målingerne viste spænding.
Er det tilstrækkelig indikation af en sprængt overhedssikring, eller skal der måles modstand eller strømstyrke for at kunne sige noget mere præcist om sikringen?

Hvis ovnen er tændt når du laver spændings måling over den termiske sikring, så kan der måles en spænding hvis den alene er DEFEKT. Du kan kun måle spænding over sikringen hvis alt andet er i orden bortset fra sikring. Så det er en meget tvivlsom måling.
Den smule brunt der ses på kanten er helt almindeligt og indikerer ikke at den er defekt.
Der skal bruges modstands måling, og det skal vise meget tæt på 0  ohm igennem den. Altså der skal være forbindelse for at strømmen kan gå igennem.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis