Vaskemaskinen blinker til mig

Min hustrus (fordi den ikke virker) vaskemaskine blinker med lampen for "Spülen" samtidig med at lampen for "Knitterschutz/Ende lyser konstant. Det betyder garanteret et eller andet specielt er galt, men jeg har ikke (endnu) fundet en manual på nettet for maskinen.

Miele
Model: W3425 Allwater
Type: HW07-2

  • Trevlefilter renset (var i forvejen ok)
  • Pumpen kører (visuelt kontrolleret ved trevlefilteret), og den tømmer maskinen for vand
  • Maskinen kan tage vand ind (både koldt og varmt)
  • Den springer ikke sikringer eller udløser HPFI
  • Har vippet maskinen både forover og bagover flere gange, men der kom kun vand ud første gang forover (kan det være føleren der hænger i alarmtilstand?).
  • Har fjernet taget, og kigget ned i maskinen, men alt ser tørt og tæt ud ovenfra. Kan sfl. se lidt vand i bunden fra da jeg hældte vand ud.
  1. Nogen der lige har et link til manual (jeg leder også selv videre)?
  2. Nogen ideer til noget jeg ikke har gjort endnu, men kan prøve (jeg ku' godt tænke mig at få noget tøj centrifugeret inden tørretumbler :-) )?
  3. Eller skal jeg bide i det sure æble = ringe til hvidevarelægen på mandag?
PS: For en måneds tid siden klarede jeg selv tørretumbleren med ca samme blinkeri, så jeg er ikke helt umulig :-)

Jeg kan alt - når det lykkes.
Min hustrus (fordi den ikke virker) vaskemaskine... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
#Big Bam Boo
Jeg er faktisk lige nu ret overbevist om, at det er kullene det er galt med. Den går i alarm hver gang den skal bruge motoren. Vand fyldes og tømmes uden problemer.

Men skal lige tage mig sammen til at finde vej ind til kullene. Bagpladen har kabler og slanger monteret, så den ikke umiddelbart ser demonterbar ud (skal lige tjekke en gang til). Sidepladernes skruer passer ikke rigtigt til mit værktøj, så nu vi jeg lige (overveje), at lægge dyret ned så jeg kan se på bundpladen, men først vil også lige tjekke om man kan komme ind til motoren gennem forpladen.

Jeg kan alt - når det lykkes.
#S. Fabrin
At forsøge at åbne forfra bliver mit næste step. Skal lige i nærheden af maskinen først :-)

Jeg kan alt - når det lykkes.
At dømme efter det skidt man kan se på forkant og andet...der indikerer "ikke normalt renlige omgivelser" -   så kan der jo være meget andet galt...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Update: Kul til motoren var ok, men Enten er der noget galt med kul-broen (~kr 1.500) (aflæsning af omdrejninger) eller programenheden.
Kulbroen har jeg selv først fundet som reservedel efter førespørgsel hos Miele.dk, servicetekniker kunne ikke finde den (maskinen er åbenbart lavet til det tyske marked)
Har valgt at købe en ny Miele vaskemaskine.

Jeg kan alt - når det lykkes.
Annonce
hvorfor så købe en Miele igen - hvis du ikke er tilfreds?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
#natur
Jeg tror da ikke jeg nogensteder har givet udtryk for, at jeg er utilfreds med Miele..... Jeg har bare været udfordret på hvordan og til hvilken pris man selv kan reparere kalorius. Og det faldt så ud til fordel for en ny maskine i mit tilfælde.

Jeg kan alt - når det lykkes.
ok - så har jeg bare misforstået dit indlæg. beklager..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis