Vaskemaskinen blinker til mig

Min hustrus (fordi den ikke virker) vaskemaskine blinker med lampen for "Spülen" samtidig med at lampen for "Knitterschutz/Ende lyser konstant. Det betyder garanteret et eller andet specielt er galt, men jeg har ikke (endnu) fundet en manual på nettet for maskinen.

Miele
Model: W3425 Allwater
Type: HW07-2

  • Trevlefilter renset (var i forvejen ok)
  • Pumpen kører (visuelt kontrolleret ved trevlefilteret), og den tømmer maskinen for vand
  • Maskinen kan tage vand ind (både koldt og varmt)
  • Den springer ikke sikringer eller udløser HPFI
  • Har vippet maskinen både forover og bagover flere gange, men der kom kun vand ud første gang forover (kan det være føleren der hænger i alarmtilstand?).
  • Har fjernet taget, og kigget ned i maskinen, men alt ser tørt og tæt ud ovenfra. Kan sfl. se lidt vand i bunden fra da jeg hældte vand ud.
  1. Nogen der lige har et link til manual (jeg leder også selv videre)?
  2. Nogen ideer til noget jeg ikke har gjort endnu, men kan prøve (jeg ku' godt tænke mig at få noget tøj centrifugeret inden tørretumbler :-) )?
  3. Eller skal jeg bide i det sure æble = ringe til hvidevarelægen på mandag?
PS: For en måneds tid siden klarede jeg selv tørretumbleren med ca samme blinkeri, så jeg er ikke helt umulig :-)

Jeg kan alt - når det lykkes.
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Søgte lidt efter fejl og det er ikke helt nemt at finde. Men nogen steder er der nævnt led der blinker ved manglende vandtryk sp måske tjek filteret i vandindtaget

Bare kald mig BBB 
#Big Bam Boo
Har tjekket filteret på den kolde hane (skal lige have lejlighed til at gøre det samme på den varme), og det var ikke specielt fyldt. Jeg har i øvrigt haft maskinen til at lave et ekstra skyl med centrifugering to gange uden den meldte fejl. Men nu gør den det igen .......

Jeg kan alt - når det lykkes.
Gad vide om det kan have noget at gøre med en censor for ubalance i tromlen. Det virker til, at blinkeriet kommer lige i det øjeblik den beslutter sig for at sætte fart på ....

Jeg kan alt - når det lykkes.
Sikker på, at et ikke er Philipineren, der blev importeret sammen med maskinen, der prøver at fange dit blik??
sorry - det giver en MEETOO#
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Har du prøvet at søge på miele.dk efter en manual?
Knitterschutz/Ende betyder beskyttelse mod at tøjet krøller, hvis det ikke bliver taget ud af maskinen, når den er færdig med vasken. Du kan sikkert få maskinem til at tale dansk, hvis du indstiller sprog på den.


fase
#S. Fabrin - det gider jeg ikke bruge min tid på

Jeg kan alt - når det lykkes.
Har du været på Mieles hjemmeside og søgt efter brugsanvisningen?
Link
Fandt noget på tysk til en 3241. Der står at der foreligger en fejl og man skal kontakte kundeservice.
LINK

Kontrollleuchte Einw./Vorwaschen oder Spülen blinkt und im Display er-scheint "– – –".

Ein defekt liegt vor.

Man kan prøve at nulstille fejlen med nedenstående.

A Um die Fehlermeldung auszuschalten: Schalten Sie den Waschautomaten mit
der Taste I-Ein/0-Aus aus und drehen Sie den Programmwähler auf die Position
Ende

Bare kald mig BBB 
Lidt hygge læsning 
Hvis du er god til tysk er her en lang post med mulige fejl. LINK
Summen af teksten går på:
Kontroller kullene i maskinen. Der skal være 15 mm tilbage og anlægsfladen skal være ok.
Muligvis defekte støddæmpere, som får et relæ til at gå i stykker så der springer en sikring.

Der linkes også videre fra posten til andre posts medsamme fejl.


Bare kald mig BBB 
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis