elmateriel i metal

Hej LDS'ere
Har nu søgt nettet tyndt og har (endnu) ikke fundet det jeg søger.

Findes der elmateriel i galvaniseret stål til brug i DK som dem man ser her:
https://www.sparksdirect.co.uk/switches-and-sockets/industrial-metal-clad/mk-metal-clad-switches-sockets
?
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det finder du ikke i DK, men hvorfor skal det være med metaloverflade?

fase
Øv hvor ærgeligt, så må jeg bestille i UK og anvende UK-DK konverter.
Grunden til at det skal være dem er at det passer bedre ind i mit projekt end alm. plastik LK grimt med grimt på materiel  

Andre forslag og ideer er også velkomne:
Jeg har vægbeklædning i brændt træ som det her (længst til venstre):

og jeg tænker at grå/hvid LK fuga ikke er særlig pænt til det rustikke look jeg går efter.
De viste afbrydere og stikkontakter skal være CE mærkede for at være lovlige i DK. Har du overvejet om der, findes schuko materiel, du kan bruge. 

fase
Jeg formoder da at UK har samme godkendelsesniveau som i DK da det er en EU-standard? Ret mig gerne hvis jeg tager fejl - ellers skal det selvfølgelig undersøges nærmere.
Jeg ville rigtig gerne undgå "plastic" - looket og alt materiel jeg kan finde her i landet er plastic, ellers er man ovre i design materiel til en lille bondegård med besætning, per enhed.

Du kunne søge på tyske hjemmesider efter schuko kontakter, måske findes der noget brugbart der. De vist engelske kontakter er der ikke oplysninger om CE mærkning, der henvises til en British Standard, og det viste materiel er til indendørs brug. IP20. De engelske stikpropper er, i mine øjne, utroligt klodsede, fordi engelske installationer er udført på en helt anden måde end i resten af europa. Der føres ledninger der sikres med en større værdi rundt i huset, og så afsikrer man brugsgenstanden med en sikring i stikproppen. Derfor den store stikprop. Det er naturligvis op til dig at bruge det viste materiel.
Der findes hos LK en serie classic, som desværre er udgået, men findes som reservedel. Overfladen er ukke galvaniseret men i klarlakkeret messing. Hvis du vil se materiellet, kan du søge i LK kataloget under afbrydermateriel classic og sætte et flueben ved udgået materiel.

fase
Annonce
Jeg Ville kigge mod Tyskland de har mange producenter og kan personligt anbefale f.eks Berkers w1 serie. Hammerende flot høj kvalitet og billigere end LK prøv at søg på Google efter billeder af den
Tusind tak - meget brugbart.
Og ja jeg er enig i at UK er meget klodset. IP20 er intet problem da det er til indendørs montering.
mfrost: Tak jeg prøver at kigge mod tyskland :)
Du kan da få rammer i ægte stål til lk fuga
Link

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 25-09-2020 16:47:34

Du kan da få rammer i ægte stål til lk fuga
Link

Korrekt - men da helhedsindtrykket skal være "metal" er det ikke en mulighed.

De skal monteres i underlag, som til fuga er grå, tangenter er sorte og rammen er metal - det giver ikke et pænt udtryk.
Man kunne montere en forfradåse i kasser som denne:

Link

Og så montere en fuga stålramme med koksgrå tangent. 

Elektronikteknikeren
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis