Radonspærre

Hej.
Jeg skal til at montere radonspærre 3i1 og er lidt i tvivl hvor.
Jeg har grovbeton - opklodsning/strøer - isolering(glasuld) - 22mm spånplade - 12mm laminatgulv. 
Jeg har læst flere steder, at det skal monteres på den varme side af isoleringen. Dvs. Mellem spånpladen og færdig gulv. 
Men flere siger Til mig at den skal monteres på grovbeton. - Er det ok at placere den mellem spånplade og færdig gulv?
Mvh. Morten
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den fungerer som fugtspærre, så den skal ligge på betonen


 

Nej det har den ikke, du skal have en anden type så. Den du har, er til hvis man ikke har beton i bunden, så skal den under selve trægulvet


 

Nu læste jeg bare den her, og der siges den godt må ligge ovenpå, og en rådgiver i butikken sagde jeg kunne smide den mellem spånplade og færdig gulv. Er møg forvirret 😅
Det er også rigtigt nok hvis ikke du har beton under. Om der vil komme fugt hvis du lægger den øverst, det skal jeg ikke kunne sige, du kan være heldig og du kan være uheldig. Det kommer an på hvordan det ser ud under dit beton og hvor meget isolering du vil smide under gulvet.
Ja det er en hel videnskab  

Har selv været det der igennem og har fået noget folie af en gulvmand, der nu viser sig er forkert.

Søg efter svømmende gulv uden beton og med beton, så vil du se placeringen af fugtspærre er forskellig på de to

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis