Forlængelse af stikdåse i loft

Der er udfordringer med akustikken i vores køkken, hvorfor vi skal have akustikplader på loftet i næste uge. Der er tale om nogle plader på 2 cm som limes på eksisterende loft. I den forbindelse skal nuværende spots pilles ud, og stikdåse i loftet skal forlænges.

Spots er allerede pillet ud, og ledningerne er lange nok til, at det ikke giver problemer at sætte dem op igen. Firmaet bag akustikpladerne nævnte, at det også være simpelt at forlænge nuværende stikdåse. Jeg har efterfølgende googlet lidt, og er i tvivl om det korrekte proces.
Jeg tænker umiddelbart, at der skal monteres en afstandsring ala den her: Link til afstandsring
Her er et link at nuværende stikdåse: stikdåse i dag

Jeg vil lige sikre mig, at det er korrekt, så jeg ikke laver noget 'fusk' :-) ?

Mvh. Søren
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er i orden at forlænge de nuværende loftsdåser med den viste afstandsring. Men er ledningerne i loftudtaget (det du kalder stikdåse) lange nok på bagsiden til at de kan sænkes 2 cm.? Du forlænger jo ikke loftudtaget, men sænker det 2 cm. Derfor spørgsmålet om ledningerne bagpå er lange nok. Det kan du kun konstantere ved et at skrue dem ned og dermed konstantere om ledningerne er lange nok.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis