Gasfyr taber tryk

Hej allesammen

Håber i kan hjælpe, jeg har overtaget et dejligt hus. Problemet ligge i at fyret taber tryk, det er nødvendigt og efterfylde efter ca 1 måned.
Det er nyrenoveret og varmekredsen er lavet i plasticslange.
Jeg håber ikke på vi skal til og brække gulv op osv. Jeg har været ved og kigge lidt rundt inden i Fyret.
Jeg kan ikke mærke nogen former for fugt i overtryksventilen. Jeg kiggede derefter på ekspansionen beholderen, og der jeg trykke ganske kort på ventilen, kom der en smule vand ud, med en del luft er det normalt? Jeg tænke om der dannes kondensvand inden i? Synes det er svært og høre om den lyder hul eller ej
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I mit fyr var det ekspansionsbeholderen, hvor membranen var blevet utæt. Og der skal helt sikkert ikke komme vand ud af luft ventil.

Når du fylder vand på, så gætter jeg på du meget hurtigt får trykket op hvor det skal være? Så er det typisk den utætte membran.

Hvis fyret manglede vand, skulle der fyldes noget mere vand på end nu!

 

Du skal have målt fortrykket i din trykekspantionsbeholder. Det skal gøres når anlægget er "trykløs" - med åben aftapningsventil. Trykket i beholderen skal være ca. 0,7 bar. Mangler der tryk på beholderen, så skal der pumpes op. Hvis trykket derefter forsvinder, er din membram i beholderen sikkert utat.

Søren O
Med den beskrivelse, så ville jeg omgående skifte ekspansionsbeholder. Luftventilen sidder over membranen og der skal der ikke kunne komme vand op til. Ventilen er kun til at påfylde " fortryk "
Når det tager under 10 sec ved påfyldning så er der ingen luft i ekspansions beholder.
Det betyder at når du lige har påfyldt til ok tryk, så varmes fyret op, det kolde vand udvider sig, trykket stiger og en del fiser ud af sikkerheds ventil. Når så fyret holder pause falder temperatur, vandet fylder mindre, og trykket bliver alt lvt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis