Opsætning af 2 lamper i hver sit udtag HJÆÆLP

Hej alle herinde på LDS
- Jeg står med et lille problem jeg håber i kan løse for mig.

Jeg har monteret 2 lamper i hver sit lampeudtag.
Da der sidder 2 afbrydere på tænkte jeg at den ene må være til det ene udtag og den anden til det andet.

Men nu har jeg prøvet mig lidt frem, og jeg kan simpelthen ikke få det til at fungerer. - Jeg har søgt nettet tomt, så nu tænker jeg at det var på tide at spørge herinde.

Håber der nogle herinde der lidt klogere end mig på dette :D
På forhånd tak.

Hej alle herinde på LDS - Jeg står med et lille... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Iøvrigt mangler der noget opmærkning og afdækning på din gruppe tavle.
Kan ikke lige se hvad der sidder ved siden af dit fejlstrømsrelæ nederst til venstre i tavlen. Kunne godt ligne et kiprelæ.
Når du trykker på kontakten, kan du så høre et klik fra kiprelæet? Relæet kan også være gemt f.eks. i et lampeudtag. Prøv at lytte dig frem.

Søren O
Søren O skrev den 23-09-2020 22:02:28

Kan ikke lige se hvad der sidder ved siden af dit fejlstrømsrelæ nederst til venstre i tavlen. Kunne godt ligne et kiprelæ.
Når du trykker på kontakten, kan du så høre et klik fra kiprelæet? Relæet kan også være gemt f.eks. i et lampeudtag. Prøv at lytte dig frem.

 Tavlen er stadig ret ny og tror ikke udlejer har fået sat låge på endnu :-)

Ved siden af led dimmeren er sidder nederst helt ud mod højre sidder der vidst et relæ, der står EPN 410, efter jeg slog nummeret op kunne det godt være et kiprelæ, men du mener så at jeg kan trykke på en knap på relæet for at aktiverer m2? Hvad sker der så med m1 hvis jeg gør det? :-)
Ved at aktivere relæet tænder eller slukker du blot lyset. Der skal 1. relæ til hver funktion. Når der er dobbeltafbrydere ville det mest naturlige være 2 kiprelæer.

Søren O
Selv om tavlen er ny bør den være opmærket med tilhørsforhold. Men det har ikke noget at gøre med dit problem.
Hvis det er for nylig at elektriker har lavet det, og der ikke har været monteret lamper før, så kan det ligge i en lille fejl.
Dine 4-5 afbrydere skal have fjeder i sig så afbryderen går tilbage til udgangs stilling når du slipper. Er der en af disse afbrydere der mangler fjeder eller på anden måde sidder fast ( fjeder vendt forkert måske) så kan de andre afbrydere heller ikke skifte kiprelæet. Den vil så sandsynligvis føles varm.
tror du skal have elektriker til at se på sagen, og samtidig mærke det hele op så du ved hvad de enkelte sikrings grupper går til


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Jeg tror da lige, at der er en udlejer, der skal komme på banen her!   
At lejere skal i gættekonkurrence over at tilslutte lamper = det kan kun gå galt!!  
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak for svar og hjælpen alle sammen, jeg tror bare det er bedst jeg kontakter udlejeren ifm udtagene. Tusind tak for jeres hurtige svar 👍🏻
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis