Opsætning af 2 lamper i hver sit udtag HJÆÆLP

Hej alle herinde på LDS
- Jeg står med et lille problem jeg håber i kan løse for mig.

Jeg har monteret 2 lamper i hver sit lampeudtag.
Da der sidder 2 afbrydere på tænkte jeg at den ene må være til det ene udtag og den anden til det andet.

Men nu har jeg prøvet mig lidt frem, og jeg kan simpelthen ikke få det til at fungerer. - Jeg har søgt nettet tomt, så nu tænker jeg at det var på tide at spørge herinde.

Håber der nogle herinde der lidt klogere end mig på dette :D
På forhånd tak.

27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at montere lampe 2 med blå i N og brun i M1. Hvis det ikke virker, så flyt brun til M2
jenshøj skrev den 23-09-2020 17:30:13

Prøv at montere lampe 2 med blå i N og brun i M1. Hvis det ikke virker, så flyt brun til M2

 Har prøvet med blå i N og brun i M1, der sker ingenting. Det er også derfor jeg monteret lampe 1 i M2 og ikke i M1.

Hvis jeg flytter brun på lampe 2 til M2 tænder og slukker både lampe 1 og lampe 2 på samme kontakt, hvilket ikke er meningen. - Jeg vil gerne have hver sin lampe på hver sin kontakt :)
Ok, hvis du flytter brun for lampe 1 over i M1, kan den så tændes på afbryder 2? (ved godt det ikke er det du ønsker, men vi skal lige finde ud af hvordan lampeudtagene er forbundet)

jenshøj skrev den 23-09-2020 17:34:38

Ok, hvis du flytter brun for lampe 1 over i M1, kan den så tændes på afbryder 2? (ved godt det ikke er det du ønsker, men vi skal lige finde ud af hvordan lampeudtagene er forbundet)

 Jeg har lige flyttet brun fra lampe 1 over i M1 og den kan ikke tændes på afbryder 2.

Så kan du prøve at forbinde lampe 2 til N og L, og se om det virker.

Hvis ikke, så er du nok nødt til at løsne skruerne i lampeudtagene og tage et billeder af bagsiden, så vi kan se hvad der er af ledninger dér. Umidelbart lyder det til, at der mangler en ledning.

Annonce
jenshøj skrev den 23-09-2020 17:50:48

Så kan du prøve at forbinde lampe 2 til N og L, og se om det virker.

Hvis ikke, så er du nok nødt til at løsne skruerne i lampeudtagene og tage et billeder af bagsiden, så vi kan se hvad der er af ledninger dér. Umidelbart lyder det til, at der mangler en ledning.

 Har jeg også prøvet med lampe 2, så er der bare konstant strøm på lampen og kan ikke afbryde den.

Ok, det var også bare for at udelukke den mulighed. Vi kommer ikke videre uden at vide hvordan der ser ud bag lampeudtag og evt. også afbryderen.
jenshøj skrev den 23-09-2020 17:59:26

Ok, det var også bare for at udelukke den mulighed. Vi kommer ikke videre uden at vide hvordan der ser ud bag lampeudtag og evt. også afbryderen.

 Men hvis der ikke sker noget på M1 med begge lampe udtag, er det så i lampeudtagene der er noget galt eller er det ude i "el-boksen"? 

Vedhæftede filer:
Det er forbindelsen mellem lampeudtag og afbryder, som der er noget galt med.
Er det lampeudtag 1 vi ser?

I dette lampeudtag burde både M1 og M2 give lys. Det kunne tyde på at der er en løs forbindelse bag afbryderen.
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis