Nyt afløb

Hej med jer!

Jeg er i tvivl om, hvorvidt det eksisterende gulvafløb skal udskiftes, hvis jeg blot skal lægge fliser ovenpå det eksisterende terrazzogulv. Vil det være lovligt, hvis jeg bruger en forhøjelsesramme, når jeg skal lægge nye fliser?

Jeg ser frem til at høre fra jer.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kort svar - nej... Der findes i dag gulvafløb som er godkendt sammen med brug af forhøjelsesrammer, men det går ikke på den der fætter.

 

Gravko skrev den 22-09-2020 21:16:41

Kort svar - nej... Der findes i dag gulvafløb som er godkendt sammen med brug af forhøjelsesrammer, men det går ikke på den der fætter.

 mon ikke du lige skulle kende reglerne før du kommer med sådan en påstand


så længe du ikke ændre på den eksisterende afløb er det helt lovligt
det er først hvis du ændre på afløbet , så kræver det en kloakmester
bredker skrev den 22-09-2020 21:42:00

 mon ikke du lige skulle kende reglerne før du kommer med sådan en påstand


så længe du ikke ændre på den eksisterende afløb er det helt lovligt
det er først hvis du ændre på afløbet , så kræver det en kloakmester

 Nu spørger han jo ikke om han selv må lave det, men om det er lovligt/godkendt at forhøje det eksisterende afløb.


 

ja og det er fuldt lovligt
bredker skrev den 23-09-2020 04:34:24

ja og det er fuldt lovligt

 Forhøjning af afløb er kun lovligt når afløb og ramme er godkendt sammen.

I dette tilfælde er det altså ikke lovligt.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Annonce
Tusind tak for jeres svar   .

#5 Betyder det så at jeg skal have fat i en murer, som skal støbe et nyt gulvafløb?
(jeg ønsker ikke selv gøre det)  
Afløbet kan din VVS’er montere - overvej dog om du selv vil banke op. Det er størstedelen af arbejdet i den opgave.

 

bredker skrev den 23-09-2020 04:34:24

ja og det er fuldt lovligt

 Hvordan vil du etablere korrekt vådrumssikring når der lægges nye fliser? 

Der mangler flange på afløbet for dette, samt at der ikke findes ramme i handlen til denne skål.

Metoden med forhøjerramme er kun godkendt når rammen er en del af samme system som afløbsskålen. Man kan ikke blot vælge en tilfældig ramme og klistre ovenpå, selv om der er mange der vælger den metode. 

Elektronikteknikeren
Tak for jeres input. Jeg bor på 1. sal i en lejlighed. Hvor lang tid vil I tro det tager en murer at banke gulvet op og støbe et  nyt gulv og gulvafløb. Gulvet er  på 4 m2.? Jeg fjerner terrazzogulvet. Min lokale vvs'er vil montere gulvafløbet.
Nogen som kan oplyse hvor lang tid det ca. tager en murer at banke afløbet op samt støbe et nyt slidlag på 4 m2?
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis