Nyt afløb

Hej med jer!

Jeg er i tvivl om, hvorvidt det eksisterende gulvafløb skal udskiftes, hvis jeg blot skal lægge fliser ovenpå det eksisterende terrazzogulv. Vil det være lovligt, hvis jeg bruger en forhøjelsesramme, når jeg skal lægge nye fliser?

Jeg ser frem til at høre fra jer.
Hej med jer! Jeg er i tvivl om, hvorvidt det... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det virker lidt voldsomt at støbe helt nyt. Du kan nøjes med at banke op omkring afløbet sådan at selve afløbsrøret bliver frit. Så fjernes nuværende aflåbsskål og der monteres ny i niveau med fliser. Fliserne lægges ovenpå nuværende gulv 

Ask
I en lejlighed på 1. sal og med et areal på 4 m2., havde jeg helt sikkert valgt elgulvvarme og lagt fliser oven på, og blot banket op omkring afløbet. Alt det ekstra arbejde og materialer står ikke mål med besparelsen på den vandbårne i drift - og du får komforten året rundt.

Hvis du holder fast i den vandbårne, så skal gulvet som udgangspunkt helt op. Det en opgave der samletset bør kunne klares på halvanden til to arbejdsdage, vil jeg mene.
Men find et firma der har både murer og VVS.

Nu ved jeg ikke, hvor meget plads du har at arbejde med i højden, men ellers er et vandbårent system som Uponor Mini måske værd at se på. Her kan du lave vandbåren gulvvarme og fliser på 30 mm. og lade være at banke op (... hvis altså du har lidt højde at arbejde med op til eksisterende underkant af dørtrin).

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis