lægge fliser op af eksisterende fliser

Hej,

Jeg skal have lagt 2 rækker fliser op af eksisterende fliser. tænker hvordan man bærer sig ad. De eksisterende fliser er 6cm tykke. Er der nogen der kangive mig nogle fif til hvordan man gør så det bliver ens i højden. eller skal det hele op før det bliver pænt.

gode råd modtages meget gerne :)

jeg har retteskinner, vaterpas, pladevibrator og ekstra sand.

mvh
søren
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har set brolæggere bruge et bræt, hvor de har savet et hak ud svarende til flisens tykkelse. Så kan man rette af ved at køre hakket hen over eksisterende belægning, og får rettet af i korrekt højde.
Du lægger en retskinne ud ind mod hækken. Retskinnen skal være en flisetykkelse under de nuværende fliser. Dernæst tager du et stykke brædt lidt længere end afstanden mellem de nuværende fliser og retskinnen. I den ene ende af brædtet saver du et hak ligeså dybt som de nuværende fliser på nær et par mm. Brædtet bruger du så til at trække sandet, som du har lagt i overhøjde, af med. Så er det på med fliserne. Om du tør bruge pladevibrator på fliserne er op til dig.

fase
Tak til jer begge to for de hurtige svar, det tror jeg godt at jeg kan få til at lykkes.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis