Må rørene gemmes væg bag gipsvæg med lem i?

De her vandrør, er desværre placeret i mit nye planlagte soveværelse. Må jeg, hvis jeg laver en inspektionslem, gerne bygge en gipsvæg til at gemme dem bagved? Jeg tænker lidt, om de kan gøre så der dannes fugt/råd omme bag
væggen? Det skal lige siges, at de skal bruges til køkkenet der kommer til at stå lige op af soveværelset en meter til venstre de bedte hilsner

De her vandrør, er desværre placeret i mit nye... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg havde opfattet det omvendt
(Katagorina skrev: På den ene side af væggen er der soveværelse (Venstre) og køkken på højre side ) 
Men princippet er at der ikke skal tilkobles til vandhaner bag en væg eller lem i væg i et andet rum.
Pex rør er det man bruger i dag. Og de stumper har ikke prismæssig betydning. Men håndværker arbejdsløn giver jo altid noget chok.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du har ret Erik. Jeg er godt nok højre/Venstre blind, jeg plejer dog at tjekke efter, det har jeg ikke lige fået gjort
Men er det så ok at forlænge de før der allerede er der, trukket ud fra badeværelset om på den rigtige side af væggen? 
Du behøver ikke at forlænge dem, de skal blot bøjes ned til venstre så de går ind gennem væggen i et stykke.
Det er bløde kobberrør med plastisolering uden på som du har nu. Du løsner blot bæringen af væggen og bøjer rørene ned mod venstre. Rørene må ikke bøjes skarpt.
De nuværende rør må gerne føres skjult, det er kun samlinger af rør der ikke må skjules i væggen.
Men det bliver jo så i et underskab under vasken, og det er helt fint. 

Elektronikteknikeren
Og hvis de bliver rillet ind i muren, så har du ikke brug for gipsvæg.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ok, det lyder godt. Så det det, der skal ske :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis