Affugter til brug ved tørring af vasketøj

Hejsa

Jeg har, i flere nyhedsbreve, set anbefalet at man anvender en affugter, til at hjælpe med at tørre vasketøjet.. formålet er at slippe for en tørretumbler, kunne tørre tøj i stuen, undgå surt vasketøj grundet for lang tørretid (eller for tæt pakket tørrestativ?)
Kan nogen af jer gøre mig klogere? Er det overhovedet en god idé? Hvis ja, kan I så også gennemskue markedet? Jeg synes det er meget svært..  behovet er som nævnt blot til tørring af tøj.

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hejsa Jeg har, i flere nyhedsbreve, set anbefalet... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hei
Har du kjøpt en avfukter, og hva er evt. din erfaring?
Følger saken, og har samme spørsmål :)
Jeg vil sige køb en affugter og en wifi smart plug (fx. https://www.proshop.dk/Smart-Home/HiHome-WiFi-Smart-Plug-16A-with-Energy-Meter/ ) så du kan se hvor meget du bruger i strøm og du har mulighed for at slukke / tænde for den når du ikke er hjemme.

Husk at lukke døren ind til det rum du vil affugte ellers affugter den alt den kan komme til.

Jeg har ikke kunnet undvære min mens jeg har bygget om da det er har tilføjet så meget vand til rummet at jeg næsten kunne fjerne 8litter om dagen.

Husk det er ikke gratis at have den til at køre  
Jeg har brukt en god del tid og timer på å google rundt, og er endt opp med denne fellesnevneren:
<Vind og lav luftfugtighed = hurtigt tørt tøj>

Tørketrommel er ikke noe alternativ for oss, da alm. tøy blir fort slitt, og ødelagte strikk i undertøy og strømper. 
Har forsøkt følgende metoder i praksis.

- Ett tørkestativ av vingetypen, hvor tøyet henger med "en tråds avstand", dvs. så luften skal komme godt imellom alt sammen.
- Vasken består av alm. tøy (bomull og polyester) og er sentrifugert på 1600 omdr
- Tøyet tørkes i et isolert men uoppvarmet rom på 6m2 med lukkede dører/vinduer (ca 17 grader)

- Kraftig utsug på ca 200 watt

Alternativ:

1. Ingen varmekilde i rommet (kun utsug) = blir ikke tørt, selv etter 4-5 dager

2. 1000 watts vifteovnblåser = tørt på ca 18 timer. Pris ca 35 kr.

3. Avfukter Wasco på 260 watt, ingen oppvarming = tørt på ca 24 timer. Pris ca kr 12 kr.

4. Forsøkes nå; avsugsvifte på 360 watt som ligger i rommet og blåser rett på tøyet så det skal tro at det henger ute, og dermed blir hurtig tørt (selv om det er vinter, ifølge ekspertene   )

lyhne1 fik du købe den affugter ? :)
Hejsa

Nej, det blev en tørretumbler 😅

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis