Bosch rotak li 43 vibrerer

Jeg synes ikke kniven sidder løs når jeg tjekker. Skal jeg kunne hive kniven lidt op og ned når jeg har vendt græsslåmaskinen på hovedet? Eller må der ikke være "slør"?
Plejer slå med 5 cm højde, men satte den på 4 cm i dag. Græsset var ikke langt, men den kunne næsten ikke tygge det. Har ikke opsamler på - men klap for.
Er der noget jeg skal kontrollere?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Græsset er længe om at tørre i øjeblikket, så der skal ikke meget til, før den evt. pakker og derved vibrerer. Da du ikke har opsamler på, kunne jeg forestille mig, at den har svært ved at slippe af med græsset og derved kommer til at vibrere.
Jeg har selv samme maskine, men kører altid med opsamler.
Der kan jeg også mærke vibrationer, hvis græsset er meget vådt eller langt, således at den har svært ved at få det væk fra det rum, hvor kniven kører rundt.

Kurt B. Andersen
kurta skrev den 21-09-2020 22:58:48

Græsset er længe om at tørre i øjeblikket, så der skal ikke meget til, før den evt. pakker og derved vibrerer. Da du ikke har opsamler på, kunne jeg forestille mig, at den har svært ved at slippe af med græsset og derved kommer til at vibrere.
Jeg har selv samme maskine, men kører altid med opsamler.
Der kan jeg også mærke vibrationer, hvis græsset er meget vådt eller langt, således at den har svært ved at få det væk fra det rum, hvor kniven kører rundt.
Tak. Du har sikkert ret. Problemet var ikke helt så stort for 1-2 mdr siden da det var varmere. Vil du prøve ved lejlighed og vende din maskine for at tjekke om kniven har noget “gang” op og ned.

 

Nu har jeg haft vendt den, og der er ikke noget slør i min kniv.

Kurt B. Andersen
kurta skrev den 22-09-2020 12:46:48

Nu har jeg haft vendt den, og der er ikke noget slør i min kniv.

 Tak. Synes bare min kniv virker spændt. Det er ikke yderst ved kniven den er løs/har gang men nok længere oppe i “motoren”

Hvad med at skifte kniven ud , de er ikke særligt dyre , jeg har en magen til og jeg bruger heller ikke opsamler , det er rigtigt godt for græsplænen at få tilført det afklippede græs .....................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce
karl smart skrev den 22-09-2020 17:17:18

Hvad med at skifte kniven ud , de er ikke særligt dyre , jeg har en magen til og jeg bruger heller ikke opsamler , det er rigtigt godt for græsplænen at få tilført det afklippede græs .....................

 Kniven er kun 1-2 sæson gammel. Kniven ramte i en sten på et tidspunkt. Som om problemet er kommet derefter. Sætter den tilbage på 5 cm klippehøjde igen næste gang - så er problemet der ikke. Så det tyder på den ikke helt kan komme af med det ved 4 cm og i kombi med mere fugtigt græs.

Kniven har ramt en sten og er blevet slået skæv , det har jeg selv prøvet , du har 2 muligheder 1 .. udskift den med en ny , 2 ...afmonter den skæve kniv og ret den op , det kræver en skruestik og en pæn stor hammer , og helst en ret kniv at rette op efter , det er ikke svært .
Hvis du ikke gør noget og kører videre med den defekte kniv , så ødelægger de lejerne på græsklipperen.................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 23-09-2020 10:30:18

Kniven har ramt en sten og er blevet slået skæv , det har jeg selv prøvet , du har 2 muligheder 1 .. udskift den med en ny , 2 ...afmonter den skæve kniv og ret den op , det kræver en skruestik og en pæn stor hammer , og helst en ret kniv at rette op efter , det er ikke svært .
Hvis du ikke gør noget og kører videre med den defekte kniv , så ødelægger de lejerne på græsklipperen.................

 Skifter kniven. 

karl smart skrev den 23-09-2020 10:30:18

Kniven har ramt en sten og er blevet slået skæv , det har jeg selv prøvet , du har 2 muligheder 1 .. udskift den med en ny , 2 ...afmonter den skæve kniv og ret den op , det kræver en skruestik og en pæn stor hammer , og helst en ret kniv at rette op efter , det er ikke svært .
Hvis du ikke gør noget og kører videre med den defekte kniv , så ødelægger de lejerne på græsklipperen.................

Har købt ny kniv som jeg vil montere. Hmm det er som om skruen bare kører i ring. Jeg kan ikke skrue den af. Nogen gode råd til hvordan jeg får den af? Kan holde kniven eller sætte en skruetrækker i så den ikke drejer med rundt, men det hjælper ikke på bolten der bare kan skrues rundt og rundt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis