Forfra dåse til gips væg - en der kan slåes på lægte

Hejsa

Er der nogen der kender til en forfra dåse der kan sømmes fast på siden af en skillerums lægte?
jeg syntes de forfra dåser man kan få er noget "dalleret", da de ku holder i gips pladen med to små flige - og der skal ikke meget træk i evt støvsuger stik/ledning til at man får kontakten til at sidde løs, i værste fald så trækkes kontaknen og dåsen med ud af vægen (det er kun enkelt lagt gips væg.)

Det er den her model jeg tænker på - https://www.youtube.com/watch?v=dhh4WuMh5Hk

Så jeg tænker om man også i DK kan få nogle dåser som man slår på siden af en lægte, så har de noget at holde i, det har jeg set am man gør i USA - det ser ud til at holde meget bedre.

Alternativt - er det så lovligt at bruge indmurings dåser, dvs. at skrue indmuringsdåsen fast på en længe inde i vægen?

Mvh Per
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Findes svjh. ikke.
Det er ikke lovligt at bruge indmuringsdåser jf. producenternes anvisning.

Er du meget bange for at trække dåsen ud af væggen (hvilket du efter min mening ikke bør være), så kan du skrue en krydsfinerplade bag på gipsen inden du borer ud til dåsen. Så kommer "fligene" til at sidde bag træet, og det kan du ikke trække ud.

Indsatsen kan monteres med afbryderskruer i stedet for med kløer. Det holder en smule bedre.

Udover at det ikke er gør det selv arbejde, så er jeg fuldstændig enig med jenshøj. Hvad er dit problem? Et er at dåsen trækkes ud af væggen, et andet er, at stikkontakten trækkes ud af dåsen. Det sidste løses ved at skrue stikontakten fast med skruer i stedet for kløerne.

fase
Hvis du har problemer med at dåsen ryger ud af væggen så vil jeg vove at påstå at du montere dem forkert, kan du sige lidt mere om præcis hvilken dåse du bruger samt str. på kopbor og hvilken boreskabelon bruger du ? Så kunne vi måske hjælpe
De gamle typer forfra dåser har også en holder i bunden af stikkontakt. Det er jo den eneste som har risiko for at gå løs. Men enten bruge nogle tynde krydsfinerplader bag ( maks. samlet tykkelse 30 mm ) eller bruge fermacel plader.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis