revne i loft på nyt badeværelse

Har en slags revne i loftet på vores badeværelse, som blev renovereret af håndværkere i foråret, inklusiv loftet som blev skiftet. Loftet er gipsloft.

Nogen bud på hvad det er? Er det revne? Kan det skyldes fugt? Eller er det filten/malerarbejdet som er årsagen?

Takker for al hjælp.


Lmchm
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
lige en tilføjelse - det er IKKE en lige revne/bule svarende til samling mellem plader - den "krænger" skævt over på pladen..  

Lmchm
Det ligner mest af alt en filtsamling - men så skulle det være lagt diagonalt på pladerne. 

Mvh Troels
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
ja det buer også en smule - men hvis det er en revne, så vil det vel krakelere? 

Lmchm
Er det gennemgående i hele banens længde? Det ligner en samling hvor enderne buer lidt op imod hinanden, kan nemt ske hvis bladet har været lidt sløvt.
Fix er let slibning, evt finspartel og 2x maling hvilket dine håndværkere bør gøre.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

det går på tværs af pladen og fra kant til kant. Men ikke i en lige streg - det buer/krænger lidt henover pladen. Tror derfor ikke det er en samling mellem 2 plader..

Lmchm
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Prøv med nogle flere billeder. Tror ikke helt du forstår hvad vi mener. Der er lagt gips og det er spartlet i samlingerne.  Efterfølgende er der lagt filt, som er  limmet på og malet.  Mellem to stykker filt der er samlet /stødt sammen kan der opstå en "streg" der kan ses - lidt ligesom mellem to stykker tapet - det vil typisk se ud som en lille bule - Det er kosmetisk. Der vil ikke opstå deciderede revner i filten, med mindre der er problemer med den underlæggende gips. 

Mvh Troels
Hehe, ja det er heller ikke helt nemt at forklare - det bedste jeg kan gøre er nok at tegne loftet. Se simpel tegning af loftet fra væg til skråvæg nedenfor.

Det er et lille loft så det består af 1-2 gipsplader vil jeg tro.

Der er skrå væg på den ene side, hvorfor bredden af loftet er ret lille ca. 1-1,20 m. (altså som vist nedenfor).

Bulen/stregen går fra væg til væg/skråvæg.  

Lmchm
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også