Nyt gaskumfur. Naturgas eller flaske?

Efterårsprojektet bliver den helt store omgang i køkkenet hvor alt skal skiftes.
Jeg oververje derfor kraftigt at få installeret gasblus til kogepladerne.
Jeg har naturgas til fyret og det vil være forholdvis simpelt at føre et rør lige op fra kælderen til hvor gassen skal bruges.
Men vil der være fordele ved at vælge flaskegas i stedet? Flaskegas vil kunne forbindes med ét lige rør lige gennem muren.
Jeg er klar over at gasflasken skal skiftes, men har god plads til at lave et lille skab ude med plads til to flasker.
Installationen vil være noget billigere og lettere da jeg kan lave det meste af forarbejdet selv.
Jeg synes at have læst at flaskegas er biligere pr. watt end naturgas (?)
På sigt kan vi jo også komme ud for at der bliver lukket for gassen og alle får varmepumper i stedet.

Hører gerne tanker og ideer.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har flaskegas. Fordi der ikke er naturgas i området. Det gasarmatur som vi købte havde dyser med til naturgas, så man var frit stillet. Her i området gir vi ca 200kr for en 11kg. vi bruger til 2 voksne nok 3flasker om året. Vi sparede en flaske da vi fik en elvandkoger. Jeg ville ikke undvære at ha gas, dog er der den udfordring at det er svært at pochere selv på det mindste blus. Derfor har jeg anskaffet et par 6mm aluplade så kan man flytte gryden væk fra blusset og spilde lidt varme ud i køkkenet. Køb et med et stort vok blus i midten. Alene fordi der bliver mere plads til gryderne, men det store blus er osse fint nok når  vi koger muslinger oa. Om du skal vælge det ene eller det andet er svært at sige. Jeg ville nok ha valgt naturgassen for at slippe for at hente og skifte gasflaske. Du kan jo altid gå med flaskegassen hvis de lukker for naturgassen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Gas afgiver vand, 1 kg gas giver 1,6l vand lige ud i luften, ville vælge elkomfur 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis