Hvordan fjerner jeg grov væg?

Hej.
Jeg har lige købt en ny lejlighed og væggene har en mærkelig grov overflade. Jeg har prøvet at skrabe lidt af, men det kan jeg umuligt gøre på en hel væg.
Mit spørgsmål er: Hvordan fjerner jeg det? / Gør væggen klar til normal filt og maling?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Altså det kommer lidt an på hvad det er.

En meget sandsynlig mulighed er savsmuldtapet. I så fald er det bedste at få det af, men det er et helvedes arbejde med tapetafdamper mv.

Hvis det er direkte på væggen eller bare tapet som sidder godt fast kan du istedet fuldspartle væggen med noget rullespartel. Det burde skaffe dig hurtigt videre til en glat væg som du kan male direkte eller filte og male

Ask
Det ser godt nok ud til at det ikke "bare" er savsmuldstapet.
Kun med udgangspunkt i dit billede, så ville jeg tager en kraftig spartel eller et mejsel og lavet et lidt større hul i overfladen (man kan altid lapper huller   )
For mig ser det ud til at være et par lag maling oven på en overflade med tekstur som er rullet på. Altså en form for puds eller spartelmasse. Hvis dét er tilfældet, så er der en chance for at du skal skrabe det af med en spartel hvis du kommer langt nok ind, hvorfor jeg ville lave hullet.
Alternativt, så kan du leje en girafsliber. Hvis du ikke ved hvad det er, så google det. Det er skam ganske seriøst.
Men en grov nok slibeflade bør du kunne jævne overfladen ud til at du kan gøre det flot med et tyndt lag fin spartelmasse.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvor godt fast sidder det? Kan du få flager af nogle steder med en skruetrækker eller lignende?
Hvis det sidder fast kan du pudse væggen op og så spartle - eller spartle ad flere omgange.
Ellers lejer du en facadefræser :)
.
Jeg har samme udfordring i et rum jeg har taget hul på. Her er strukturmalingen påført oven på noget plastic maling og sidder nogle steder ikke super godt fast. Der bliver facadefræseren løsningen...


 

Tak for de gode svar, Det er maling ovenpå spartel med struktur. Løsningen bliver, som der også er blevet nævnt i tråden, at fuldspartle væggene.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også