Flydespartel manglende vedhæftning

For 2,5 år siden lavede jeg et shine-up projekt i dele af kælderen.
På gulvet (rå beton mod jord) var fremgangsmåden følgende
1) grundig afrensning (Det var virkelig virkelig beskidt)
2) 2 lag Skalflex aktiv
3) Skalflex gulvprimer
4) Lip 228 flydespartel (der er fugtstabil mv.)
5) hagmans 1k gulvmaling (også diffusionsåben og specifikt beregnet til betongulv lagt direkte mod jord)

Gulvet blev støbt af 2 omgange. Den første omgang støbning har det fint, men den anden omgang har problemer.
Der har hele tiden været et område der "knasede" når man gik på det også pludselig gik min kone simpelthen igennem. Jeg ved ikke helt hvor tydeligt det er på billedet nedenfor, men det virker som om at der ikke har været vedhæftning mellem flydespartel og skalflex aktiv. Opstigende fugt må så løbende have presset gulvet så nu er der simpelthen et mellemrum på 2-4mm mellem flydespartel og det underliggende lag.

Løsningen er selvfølgeligt at det skal slås op og støbes igen. Men skal jeg bare satse på ny gang primer også ny støbning. Eller er der andre gode råd?
Det skal siges at skalflex havde advaret om at det kan være svært med vedhæftning på skalflex aktiv fordi den jo er vandskyende. De sagde dog at sålænge man brugte gulvprimeren burde det fungere fint.


Ask
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Blev første lag spartel slebet inden andet lag kom på?

 

Nej altså der er kun et lag flydespartel

skalFlex aktiv er en svummemørtel der beskytter mod fugt. Den skal som jeg har forstået det netop ikke slibes for at bevare beskyttelsen (det er også et ganske tyndt lag man har på af den )

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også