Pæn afslutning på nedrivning af væg.

God aften Lds

jeg er ved at rive en væg ned. Væggen er af gasbeton og 8cm ikke bærende
Jeg skal kun rive den ned hen til hjørnet. Væggen fortsætter og er væg ind til badeværelse, så det er ret vigtigt, at jeg ikke kommer til at ødelægge den længere ind til hjørnet.

Hvad er det mest rigtige at gøre. I silvan sagde de en vinkelsliber.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En vinkel sliber sviner a he.... Til...

Har lige lavet det samme.. bajonet sav med mur klinge.. eller vi brugte faktisk bare en meget grov træklinge..
Den skærer lige igennem og du kan lave et rigtigt pænt lodret snit.
Som er nemt at spartler bagefter.
Og det sviner slet ikke i forhold vinkelsliber.

Ok tak -  hvis man nu ikke har sådan en eller synes det er lidt farligt. Tror du man kunne bruge en almindelig sav? 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Der findes en håndsav der er beregnet til gasbeton. Men en fukssvans kan også klare det. Den koster ikke meget og er ikke noget værd bagefter.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Personligt ville jeg vælge en bajonetsav.
Men når det bare er det ene snit der skal laves, så kan det godt gøres ved håndkraft.
Som skrevet, så kan du få håndsave beregnet til gas-/let- beton. Men de koster let 3-400,-.
Når jeg laver projekter i letbeton, så køber jeg et par billige håndsave. De koster 30,- i Harald Nyborg.
Med lidt tålmodighed og en rolig hånd, så kan du lave et flot snit.
Så kan du evt. afslutte med en metal hjørneliste på det udvendige hjørne og spartle eller pudse det så det bliver helt glat og uden spor fra saven.
Tak for svar.

Prøver mig først med håndsave, så må jeg kaste ud i en bajonetsav, hvis det ikke fungerer.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også