Udendørs træbeskyttelse til indendørs skab?

Vi har haft en gammelt karlekammer skab stående på et ekstra værelse her hjemme.

Nu havde jeg endelig besluttet mig for at få det frisket op og malet.
Desværre ser jeg først bagefter at jeg har kommet til at bruge træbeskyttelse til udendørs brug.

På selve spanden står der: "Dækkende thixotrop træbeskyttelse baseret på alkylolie og acrylplast".
Mit spørgsmål er så om jeg på nogen måde kan redde det her. Det er et meget tyndt lag der er kommet på, som egentlig bare skulle dække lidt skader hist og her.
Kan jeg male over med indendørs maling?
Eller skal jeg have slebet alt ned først?

Tak for svar. 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke lide farven eller, hvorfor vil du male det over? Der er måske lidt skimmeldræbende middel i malingen, men der sker ikke noget ved det, du har gjort.

fase
Der sker ikke noget, og der står heller ikke noget om skimmeldræbende middel. Det var bare det jeg skrev, at der måske kunne være lidt skimmeldræbende (funkicid) i.

fase
Der står intet i beskrivelsen af malingen om skimmeldræbende midler, så jeg ville ikke have problemer med at bruge indendørs hos mig selv.

fase
Annonce
Jeg er ikke særlig sart, og det er et mindre areal der er malet. men når der står sådan i produktbladet så ville jeg ikke bruge det indendørs.
Sakset fra produktblad:
Indeholder midler som beskytter malingsfilmen mod begroning.
Må ikke anvendes indendørs



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nej det er os det jeg tænker desværre. Så jeg tænker det nemmeste vel er at slibe det ned og male på ny. Eller er der andre muligheder?
Man siger jo normalt, at træbeskyttelse ikke er beregnet til indendørs brug. Samtidig er der dog mange, som ved vinduer og døre bruger det både ind- og udvendigt, for at det skal have samme udseende, og der er næppe nogen, som har taget skade af det.
I produktbladet har den Mal-Kode: 00-1, hvilket er det laveste man kan få, så hvis du er glad for møblet, som det er nu, så lad det være, som det er.
Jeg er meget sikker på, at ingen vil tage skade af det.

Kurt B. Andersen
Tak for svar Kurta!
Jeg er helt glad for det som det står nu. Så jeg vil helst lade det være hvis ingen bliver syge 
Tag det roligt .............. hvis du fx køber nye trævinduer er de malet med den samme maling både indvendig og udvendig .......så jeg ville ikke have problemer med at bruge træbeskyttelsen som du har gjort .........

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også