Revner i væg

Hej Lds’er.
Jeg har et hus fra 2003, købt et par siden.
Jeg har opdaget en ordentlig revne I væg (gasbeton), da jeg har fjernet en træplade(for at hænge værktøj) . Den går fra loftet til gulvet.

Det værste er ved loftet ca 3mm. Det er integreret og opvarmet garage.

er det alvorligt? En sag for forsikring? Ellet bare ytong lim ind og pudse med spartel?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er forskel på overflader
Det kan du reparere med gasbetonlim. Der skal bores lidt huller, som limen injiceres gennem. det hele står på patronen. Revnen har sikkert været der i meget lang tid.

fase
Hvis det er gasbeton, så ville jeg personlig hamre nogle bølgesøm på tværs af revnen, og så i med lim.

https://www.bauhaus.dk/bmc-bauroc-bolgesom-100-stk?gclsrc=aw.ds&ds_rl=1245007&gclid=Cj0KCQjwtZH7BRDzARIsAGjbK2ayWjCynU54UmfQdmdvkDilkqg-wR78-83Eio8XSpDKZxhTimcOsVIaAie6EALw_wcB

Mvh. Christian M
 

Hvis du vil bruge bølgesøm, bør du injicere limen først og derefter, inden limen hærder af, hamre et par bølgesøm i fugen. 

fase
Annonce
Jeg har helt det samme, dog i garagen. Har købt en sæk LIP limmørtel og fyldt i, det holder fint, ellers er der noget H+H lim der også er beregnet til gasbeton.
Jeg bruger en gammel silikone tube, som jeg kan fylde op og så sprøjte det ind i revnen. Det sviner lidt, men hvis man skal købe færdige tuber med lim til så meget, så bliver det hurtigt dyrt.

 

tak for jeres svar.
Jeg borer 5-7mm huller langs revnen lidt skråt og fylder den med ytong lim fra davidsen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også