Få to stk ind i 1 hul

Hej

Måske ikke helt så spændende som overskriften antyder, men jeg kæmper lidt med skift af en stikkontakt. Jeg har en ældre stikkontakt som jeg gerne vil skifte til en pæn ny.
Problemet er at der sidder op til 4 ledninger i hvert hul. De skal så fordeles til den nye stikkontakt, så der skal 2 i hvert hul, men jeg kan simpelthen ikke få begge i. Uanset hvad jeg har gjort kan de ikke begge komme i. Hvad skal jeg gøre?

Gammel stikkontakt:

Ny stikkontakt:
Hej Måske ikke helt så spændende som overskriften... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Bofh, tangenten passer ikke til en stikkontakt uden afbryder, som kun fås med jordhul.

Eftersom du alligevel er nødt til at bruge samlemuffer for at kunne samle alle ledninger, kan jeg ikke se det er noget problem, at ledningnerne skal ind i toppen af afbryderen. Så køb en stikkontakt med afbryder og uden jord, så er jordproblematikken løst korrekt.

I forhold til samlemuffer, så kan det være besværligt at få 5 ledere ind i en enkelt. Så du kan nøjes med at tage 3 af dine nul-ledere og samle dem med en lus. Lusen og den sidste nul-leder monterer du i stikkontakten.

Hvis man klipper en lille stump af ledningerne og af isolerer enden på ny, så er det friske og lige lednings ender, hvor lige netop 5 stk. kan være i en samlemuffe.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis