Forkromede skruer ruster

Jeg har igennem tiden haft en del cykler som jeg prøver at passe på men der sker hver gang det efter et par år at selv om lak mm. ser fin ud så begynder cyklen at set lidt træt ud, fordi alle de forkromede skruer ruster og det ser jo grimt ud. Jeg har prøvet at spørge min cykelhandler om jeg kan købe nye skruer og skifte dem, men han siger at det kan man ikke fordi der ikke er nogen standard for sådanne skruer og han derfor ikke kan finde dem der passer til netop min cykel. Er det virkelig rigtig?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke bruge nogle standart skruer i rustfri ?
Ellers må du jo give den en tur af den roterende stålbørste, og spraye dem med grunder, og en passende farve, eks matsort.

Vi prøver igen, i morgen --
Jo, det kan jeg måske godt men havde fået det indtryk at det var noget italiensk havelågegevind der var brugt på sådan en cykel, min det kan jeg jo undersøge og der hvor det er en bolt og møtrik er det selvfølgelig ikke noget problem. 
Har du gjort et forsøg med om det skulle være f.eks. metrisk gevind, ellers må du købe en gevindtæller for at se, om det skulle være italiensk havelågegevind. For kromningen er kun beregnet  til at holde indtil du kommer hjem med cyklen. Ellers skulle den være af en betydelig bedre kvalitet.

fase
Alle de viste skruer er med metrisk gevind. Det burde din cykelhandler vide, og det er underligt hvis han ikke har noget der passer på lager.

A4 rustfri metriske skruer er fint til formålet uden at koste en bondegård 

Elektronikteknikeren
De cykler vi har er alle de almindelige bolte i MM gevind, og boltene er for øvrigt også i rustfri..

Vi prøver igen, i morgen --
har også svært ved at forestille mig andet, end at det er almindelig MM gevind. Det ville simpelthen være dyrere at opfinde sine egne gevind. Det kan dog være fin gevind på nogle af dem, men sådanne bolte kan også nemt skaffes
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis