Ændre tænger på gitterspær

Jeg går lidt og funderer over, om det er muligt at ændre tænger på gitterspær. Håbet er på sigt at kunne åbne op til kip i flere rum, men vi har de ekstra uskønne gitterspær med tænger på siderne, og det vil jeg gerne ændre. Gitterspær er i forvejen ikke det kønneste, men kan leve med tænger placeret mellem spærfod og spær hoved.

Så kan man uden videre montere nye tænger mellem de sidemonterede, og derefter fjerne de sidemonterede, hvis bare den samlede godstykkelse er den samme?
Jeg går lidt og funderer over, om det er muligt at... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
1 stk 47 x 125 skrues op under tængerne medpassende skruer, det er ikke nødvendigt med beslag.  tænger vil give tryk skråt nedad, så det er den vej de 125 mm skal holde.  
Du skal lige overveje om du stadig kan få plads til tagspær. Det er naturligvis bedre end at udveksle den. Fylder den ikke det samme som EKY 100 mm ? Eller også kan denne saves til og placeres over. Det må lige komme an på en prøvenår i monterer. Det er nemt at save den over, men det er ikke nemt at lave den igen hvis den er savet over.   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
PallesenP skrev den 24-07-2022 22:37:10

Hej Erik

Tusind tak for svar - vi har nu udvekslet spærhovedet og er klar til at smide vinduerne i imorgen :-) samt udveksler spærfoden også så vi får en kæmpe åben lysskakt. Det bliver super godt.

 Hej PallesenP, har du et billede du kan dele af det endelige resultat. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også