Returvarme gennem blandeventil i shunt.

Hej
Jeg har lige fået installeret en Wavin shunt til min nye gulvvarme, men når telestaterne er lukkede kører varmen bare igennem kontra ventilen og lige ud i retur til fjernvarmen, hvilket gør at min returvarme blive lige så varm som ind varmen. Det er kun hvis jeg skruer langt ned for termostaten på shunten at der ikke kommer varmt van i returvarmen,
Lige nu er der skruet så langtned at jeg ikke kan varme værelserne op om natten.

Gør jeg noget galt eller...

installationen ligner nedenstående
 

Mvh
Danny
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Efter dine oplysninger tyder det på at kontraventilen ikke lukker som den skal. Du må få en snak med den der har installeret gulvvarmen.

fase
Vi havde det samme problem med vores, der var det gangske rigtigt kontraventilen den var gal med, den var blevet vendt forkert. Siden den blev vendt rigtigt igen har der ikke været problemer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis