Hvad er Skambud..?

Har en bekendt som kikker på båd.

Han bad mig om at køre med og kikke på en båd fra 1973, som han egentlig var interesseret i, men manglede lige "nye" øjne før han bestemte sig.

Båden, en Saga 27ac var egentlig ok teknisk. Skrog indtakt uden store ridser/skader og motor m,v, var vedligeholdt, men dog fra dengang båden blev bygget.

Det kosmetiske indvendigt derimod trængte mildest talt til en kærlig hånd / stor renovering. Træværket var ikke vedligeholdt i mange år. -ihvertfald ikke de sidste 12 år som den sidste ejer havde haft den. Der skulle alt i af nye hynder og toilettet var klar til udskiftning.

Ejer var meget interesseret i at sælge, men blev ved med at sige at han ikke ville modtage et "skambud" på båden.

Min bekendt har tiden, pladsen -og evnerne til at renovere båden op til det den fortjener, men han vil naturligvis ikke sætte en masse timer/penge i noget der ikke der bliver for dyrt.

Jeg har sagt at hvis det skal være den båd skal han forsøge at regne ud hvad det vil koste at renovere båden -uden arbejdsløn - og give et bud ud fra det.

Men, er det så et skambud eller hvad ? -

En god handel, er vel hvor begge parter er tilfredse....

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Har en bekendt som kikker på båd. Han bad mig om... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
LaGokke skrev den 02-10-2020 17:57:58

Det lyder super! En Nidelv går man ikke galt i byen med

 Kom hjem, bedre en for ventret



Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
tillykke med det...................og god arbejdslyst med projektet...............

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis