Bentone b10 oliebrænder Hohohoho 4 16-09-2020 19:11 Hej har været ved at starte mit oliefyr op, nu hvor sommeren er ved at være ovre. Men har et problem med det. Det ryger meget fra skorstenen. Det gjorde den ikke da jeg slukkede den sidst i foråret. Håber i kan hjælpe. 6 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
je_ns 12999 16-09-2020 19:42 Lad ny fyret få varmet det hele godt igennem, og kik så om det stadig ryger.Ryger det stadig, trænger fyret til rensning og justering. Vi prøver igen, i morgen --
Steensen 2647 8700 16-09-2020 20:21 Lyder som om der ligger olie i bunden, der lige skal brændes af. Start fyret og varm hele fabrikken godt igennem, og tjek derefter op på om det stadigvæk ryger
Hohohoho Trådstarter 4 23-09-2020 19:38 Hej igen. Har prøvet at starte den, men har konstateret at der lækker lidt olie fra brænderen og ned i bunden af kedlen. Har fjernet det værste, og købt en anden brænder. Men kedelen er godt nok meget sort indvendig. Vil der ske noget ved at starte den nye brænder op, op lade den brænde det rent, eller skal jeg i gang med at rense kedlen helt?
je_ns 12999 23-09-2020 19:41 Var det mig ville jeg starte brænderen op, og få varmet kedlen godt op, og så lade den køle ned, så er det nemmere at fjerne soden. Vi prøver igen, i morgen --
Hohohoho Trådstarter 4 23-09-2020 19:53 Jo og der sker ikke noget ved at der ligger lidt diesel i bunden? Ud over at det oser selvfølgelig.
Steensen 2647 8700 27-09-2020 16:39 Fjern det diesel du kan, sørg for fyret bliver gennemblæst grundigt, før du starter den nye brænder, og herefter kan du godt sætte fyret igang som normalt.