Udtag til lampestikprop ulovlig?

Jeg skal sælge min andelslejlighed og har i den forbindelse fået lavet et el-tjek, hvor elektrikeren har fundet udtag til lampestikpropper i loftet ulovlige. Installationen er udført i 1991 og på samme vis i hele lejligheden. Det er aldrig bemærket på tidligere el-tjek-rapporter. Elektrikeren mener, at installationerne er udført forkert. Jeg har absolut ingen forstand på el, men undrer mig meget over, at det ikke er opdaget de sidste 30 år, såfremt det er ulovligt. Kan det have været lovligt på installationstidspunktet og dermed ikke gældende ulovligt i dag?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis man har disse lampe udtag hvad gør man så når der nu hænger et profil loft der ikke lige kan pilles ned, er det blot og gøre hullet større og montere de runde udtag og skrue det fast i træet ?

https://www.bauhaus.dk/lampeudtag-hvid-o80-mm-med-jord
Du kan lægge en mail til elektriker, at denne installations form var lovlig på opførelses tidspunkt. Det var nemlig først i 2003 at det ændrede sig.
Langt de fleste lovændringer er ikke med tilbagevirkende kraft. Så de er sikkert lovlige i dag

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis