Bimåler 3 faset ...blot nysgerrig

Blev blot nysgerrig på den bimåler . Hvad betyder det på diagrammet hvor nullen går " over " til hhv L1,L2 og L3 på vedhæftede 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En måler er indrettet til at måle spænding og strøm. Det gælder uanset, om det er en enfaset eller trefaset måler. Det betyder at måleren måler fasespændingen og strømmen i fasen. Det giver U*I* cosphi. Dette gælder ved en enfaset måler. Ved en trefaset måler lægges de målte værdier sammen, sådan at den forbrugte energi måles.
Måleren er opbygget med en spændingsspole, som måler spændingen mellem fase og nul. Derfor er der en fælles forbindelse til nullen.
Dette gælder uanset om måleren er hovedmåler eller bimåler. Bimåler er blot betegnelsen for en måler, som sidder efter hovedmåleren og f.eks. måler forbruget på en varmepumpe eller andet man ønsker at kende forbruget på.

fase
Tak for svaret.👍
Er det noget elektrikeren monterer...altså ml. O og L1,L2,L3, eller de færdig monteret og elektrikeren sætter blot ledningerne i indgang og udgang?
Mvh
Elektrikeren monterer 3 faser og nul på indgangen og fortsætter videre med de 3 faser og nul til forbruget. De interne forbindelser er laver af producenten.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis