Komfur tilslutning

Hej
Jeg har i vores sommerhus skiftet et ældre Voss komfur ud med et nyere brugt Voss komfu som vi har fået af svigerforældrer.Det nyere komfur har jeg tilsluttet til kraft stikket på samme måde som det gamle var tilsluttet med 3 faser - nul og jord. Jeg har målt at der er 220V på alle 3 faser. Kogeplader virker men ovnen afbryder hfi relæ ca. 10-15 sek efter jeg tænder ovnen på komfurets knapper. Efterfølgende sammenligner jeg tilslutning inde i komfuret på det ældrer og det nyere komfur og kan se at opsætning ikke er det samme. Lusen er sat anderledes.(se billeder - 1. gammelt - 2. nyere)
Spørgsmål: Kan jeg `luse` det nyere komfur på samme måde som det gamle er luset?

Dvs. på 'Nyere komfur' billede sætte lusen ml. klemme 2 og 3 og flytte den hvide ledning på klemme 3,
fjerne den brune fase(da den jo nu er luset) - flytte brun fase og lilla samling over i klemme 5 - og flytte nul til klemme 4 til komfurets nul. Altså samme tilslutning som det eksisterende komfur.
Min bekymring er lidt at flytte hvid til en fase som normalt er forbundet til nul.
Som sagt det er begge Voss komfurer. Jeg vil skyde det nyere til ca. 6 år gammelt, men det skal siges at det har stået i et ikke opvarmet udhus i ca. 4 år og der er lidt begyndende rust i bunden, så det kan muligvis også være et relæ som måske er defekt.

På forhånd tak
Vh/peter


Eksisterende komfur:

Nyere komfur som afbryder hfi relæ efter ca. 20 sek når ovn tændes:
Hej Jeg har i vores sommerhus skiftet et ældre... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fejlen blev aldrig fundet og en prof. rep. ville blive for dyr, så komfur blev desværre skrottet.
Komfuret havde stået koldt i mere end et år hos mine sviger forældre og fået lidt rust insvendigt og det kunne det åbenbart ikke tåle.
Takker for svaret vi har samtale med udlejer som skaffer et nyt nyt komfur så håber vi det kører 
Har haft eletriker på 2 gange så giver op usind tak fordi du tog dig tid til at svare en gammel tråd
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis