Dampspærre i garage hjælp

Hey med jer, jeg er så heldig at jeg har fået bygget en super lækker garage på 44 kvm.

Der har nu gået isoleringsfolk og isoleret med 150 mm isolering i loft og vægge. De skal smide dampspærre på i morgen.

Jeg har fået anvist at ovenpå dampspærre skal der smides 40*40 reglar og yderligere 45mm isolering som krydsisolering. Men er det ikke for meget?

Jeg havde påtænkt at smide en OSB please op på reglarne og så gips 1 lag udenpå, men dobbelt gips i mit loft til kip.. og helt uden isolering på indersiden af dampspærre.

Hvad har jeg behov for?

Der er tale om en garage og ikke en fast bolig andet end for mine biler og min hobby, og mit værksted.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:
Hvis der ikke er permanent opvarmning bør du slet ikke montere dampspærre. Denne skal jo sidde på den varme side, og der er ofte varmere ovenpå isolering end inde i garagen.
Men er der opvarmning så skal der være dampspærre. Den afstand der tales om er til installation el-dåser kabler m.m. Når man isolerer er det blot for at det kan man ligeså godt når nu pladsen er der. Det forøger så isolerings tykkelse.
Men i stedet for 45 mm reglar kunne du lige så godt bruge 22 mm forskalling. så må el-dåsen trykke lidt op imod isolering / dampspærre
Jeg ville foretrække 1 lag 15 mm fermacel i stedet for gips plader og osb. Det er i sig selv skruefast.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis