Skitse dobbeltcarport med fladt tag

Hej lav det selvere!Vi står og skal lave dobbelt carport, og har lidt tankemylder over konstruktionen i rem/spær.

Vi har planer om at sætte 10 stoler i alt 4 i hver side og 2 bagerst, på de 4 i siderne naturligvis en rem som bær mine spær som har dimensionen 47x245x6000 og da den skal være 6,2 dyb regner jeg med ca 14 stk.

Nu spørgsmålet hvordan ville i sætte remmen på stolperne og og herefter spær opsætningen?

Målet er det vedhæftede billede i grove træk :)


Mvh
Jesper
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Remmen i siderne får så et spænd på ca 2 m så den kan være samme størrelse eller mindre end spærene i højden.
Hvis vi regner med at den også er 45 mm og dine stolper er 100 ( 90 ) mm så ville jeg save 1/2 ind i stolper et passende stykke fra toppen og fjerne den klods der er over. Så kan remmen ligge af på den " hylde " og det kan skrues sammen Men du er nødsaget til at have et kryds eller pladebeklædt i et af stolpefagene. Ellers kan det vælte.
Det vil naturligvis hjælpe hvis stolper sættes på meget høje stolpesko. For de almindelige 10 cm høje holder ikke det mindste imod væltning.
For at spare på højde må spærene nok sættes på siden af remmen med nogle spærbeslag


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja remmen kommer ned på en hylde på stolperne også kommer der også noget imellem stolperne så det ikke vælter :-) og ja spær skal monteres på remmen :) også kan jeg måske bare lave en “kasse” som min beklædning kan hænge på ? :-)

Mvh
Jesper
Beklædning kan vel hænge på remmen i siderne og yderste spær i ender. Passer afstand ikke så kan man bruge nogle stumper lægter sat lodret.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis