Erfaringer med udlufter/luftrenser ved nedbrydningsopgaver?

Jeg overvejer at leje sådan en luftpumpe/udlufter i den lokale materieludlejning. Den koster ca. 200.-/dag og tager 1500 m3 luft i timen. Man kan montere en slange på den jeg ved ikke om den er med filter, men regner bare med den skal blæser ud i det fri. Vil den godt kunne holde lokalet nogenlunde støvfri ved nedbrydning af gammle pudset loft samt afbankning af løst puds? Jeg er bange for at der ellers kommer støv i hele huset. Har dog også tænkte mig at lave nogle støv vægge.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den kan ikke holde støv helt væk. Men den kan bestemme luftretning i dit hus. Så hvis den suger i et vindue f,eks. så skal resten af vindues åbningen blændes af med en plade, stykke pap eller lignende.
Så har du 1500 m3 luft der skal derhen. Nu skal du så åbne et eller 2 vinduer strategisk.
Det kan være inde i de rum som du ikke vil have støv i. Der trækkes så ren luft ind igennem disse og igennem det rum du står i og så ud hullet i vinduet.
Jeg har selv haft god held med en staldventilator direkte i vindues hullet
Hvis der blæser en strid storm, kan det være vanskelig at gå imod denne, så må suger og vindues åbningerne rettes ind efter det hvis det er muligt. Men ren luft ind i rene rum og støv ud af det beskidte.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis