flyder virker ikke pgo

Min texas-fejemaskine gik død fordi karburatoren klottede til. Da man ikke kunne købe en ny, købte jeg en PGO HOT 50 12 mm karburator. Fik den monteret og åbnet for benzinen, som så løb lystigt ud af det midterste hul i indsugningen. Afmonterede bundkar og trykkede flydernålen op manuelt, men uden effekt.
Spørgsmålet er, om der er en ting, jeg har overset, da jeg ikke er vant til vacuumsugende karburatorer. I min tid som knallertkører (NSU quickly) var en karburator ganske enkel og benzinhanen on/off.
Hvis der er en flyder og en nål, er det vel meningen, at den skal lukke for benzinen, når bundkareet er fyldt??

STOJO

Hilsen STOJO
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
karburatoren virker på samme måde, flyder skal lukke for benzin. Men er du sikker på karburator er monteret i samme hældning som på den oprindelige motor? Dvs. på havemaskiner sidder karburator oftest hlet og aldeles lodret, men på andre maskiner kan karburator sidde på en skrå indsugning, og så er karburator lavet til at sidde i den vinkel før svømmer lukker korrekt?

Sad der ikke på den orginale karburator reguleringsarme fra regulator i motor?


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Tak for dit svar.
Jeg mindes ikke, at der var arme, som regulerede karburator. Der var kun en arm der regulerede gassen.
Karburator er jo bestemt ikke noget, der ligner den originale. Valgte den kun fordi flangen passede på motor.
Måtte endda få lavet en forlængelse- en manifold. Jeg har slet ikke tænkt på, om vinklen på karburator er forkert.
Jeg prøver at vride lidt i flyder/lukkenålsforbindelsen.
Stojo

Hilsen STOJO
Til orientering. Det var mig, der i min klogskab, havde lukket lufthullet til flyderhus af. Da det blev åbnet, var alt iorden- bortset fra, at den kører ad H-til. bakser stadig med den.
Hilsen STOJO

Hilsen STOJO
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis