lave fald med Alfix planemix 60

Hej,

jeg skal have lavet et fald i min bruseniche på ca. 1x1m. jeg har set man kan bruge alfix planemix 60 til at lave fald.Der skal ca. støbes 1,5 cm i den ene ende og 3 cm i den anden ende.

https://www.youtube.com/watch?v=7dcpyj4KLdU&ab_channel=ALFIXFILM

Men jeg synes ikke rigtigt at der nogle som forhandler det, er der nogle som ved om der findes nogle alternativer til det, som man kan købe i de lokale byggemarkerkeder ?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du hælder det i en vandkande , og hælder det stille og roligt ud langs det højeste punkt
bland lidt mindre vand i end forskrifterne
kan være det skal gøres over flere gange , alt efter hvordan du kan styre det
Har været i noget lignende ifm opbygning af fald bag et spabad. Det kan være svært at styre med flydespartel-produkter, jeg turde heller ikke satse på at det blev plant nok til fliser (30x60), skulle lave et (sideværts) fald på 2cm over 90cm i 2m længde.

Jeg endte med en kombination hvor jeg udlagde ledere af træ på højeste punkt og spartlede det op af flere omgange med fliseklæb. Primært fordi at det så ikke ville bevæge sig efter udlægning, og til sidst en afretning med fin flydespartel.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Har set på en gulvlægger der laver super fald i en bruseniche. Flydespartel blandede kan med lidt mindre vand end anvist. Så brugte han retskinne / vaterpas hele vejen igennem hærde processen. Altså fortsatte med at plane også da spartelen begyndte at størkne.
Forinden var afløb afsat, og der var limet en strimmel på ude langs kanten så højden der var fastsat.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også