Lyd når jeg drejer mod venstre...

Hej.. Jeg er begyndt at få en lyd i bilen, når jeg drejer mod venstre. Det er ikke hele tiden... Kun periodisk. Mest i rundkørsler og på motorvej. Det lyder som når man kører på striberne på motorvejen.... Nogen ideer til hvad det er og om jeg kan kører på det i endnu ca 2-3 måneder (ca 1000 km).... Har en mekaniker, der først kan tage mig ind om et par måneder pga travlhed på værkstedet....
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne nemt være et forhjulsleje der er på vej til en udskiftning. Det plejer ikke at være noget der kommer pludseligt, men bliver bliver mere støjende over tid. Så 1000 km. ekstra vil jeg ikke være nervøs for.

Søren O
Hvad får dig til at sige knokkelled Bredker? De fleste, jeg har snakket med, mener hjulleje.... Jeg er nysgerrig på hvorfor mere detaljeret, du mener knokkelled :)
pga af det hovedsagligt er når du drejer , og den måde det lyder på
er det et leje , vil det være en mere jævn lyd , og også være der når du køre lige ud
Er der ik noget med at hvis man køre rundt et sted hvor der er plads så man aflaste det leje som man mistænke så kan man høre om der er lejet eller leddet.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Tak for svar Bredker...... Du skriver om en mere “jævn” lyd. Dette er en konstant og jævn “hylen”, ligesom når man kommer til at køre på stregerne ud mod rabatten på motorvejen... Det er, som sagt, typisk hvis jeg retter lidt op mod venstre....
ok , så har jeg misforstået dig
så er det et hjulleje
Super, tusinde tak både Bredker, Kovas og Søren :)
vil også mene hjulleje, grunden til lyden kommer mere eller forsvinder når du drejer er fordi vægten flyttes fra det ene leje til det andet. Så den defekte hjulleje skulle gerne være modsat den side der larmer når du drejer. Evt. rusk i dækket når den er oppe på donkraft. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis