Ny lampe i gammelt udtag.

Jeg har et projekt der ikke kører!

Jeg har i forvejen en lampeder lyser, og også slukker når jeg trykker på kontakten, og jeg har så tænkt mig, at koble endnu en lampe på.
Jeg føler jeg har gjort alt, men intet virker, så håber jeg kan få noget hjælp herinde.

Indtil videre har jeg sat den op som kan ses på billedet. Problemet er bare, at den lyser konstant nu!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS.
Normalt er blå nul, brun er fase og gul/grøn er jord i den faste installation.
Kobler du en lampe til blå og brun i loftdåsen, vil du have konstant lys i lampen. Det kan kun slukkes på en gruppeafbryder.
Du skal tilkoble din lampe til blå, og en tændledning - en anden farve end beskrevet ovenfor.

Søren O
Tak skal du have Søren,
Det kan vel ikke være en hvilken som helst farve. Dem der er, er en hvor der sidder en sort og rød i, en hvor der sidder 3 blå, også den jeg satte min nye lednings blå i, en hvor der sidder 2 brune, også der jeg satte min nye lednings brune i, og en hvor der er en grøn og en grøn gul i.
Ved du hvilken jeg skal sætte den i?

Mvh Weberen
Du er nødt til at prøve dig frem. Er der en ekstra afbryder til loftudtaget der ikke er i brug? Så kunne det være den grønne du skal prøve med. Du skal helt sikkert tilslutte til de blå ledninger med den anden leder til lampen. Det er ikke den gul/grønne du skal bruge.

Søren O
Du skal sætte den nye lampe i de samme klemmer som den gamle lampevirkede på. Det er de blå til blå og sikkert den brune fra lampe i den klemme hvor den røde og sorte er samlet. Hvis de 2 nævnte sidder i hver sin klemme må du vælge en af dem.
Det tyder på at lampen kan tændes 2 steder ( korrespondance )
Når noget siger " jeg har gjort alt hvad der er muligt" så siger jeg ofte " så skal vi i gang med det umulige"


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis