Kan ikke starte Herkules RP 800 B pladevibrator

Godaften,
Jeg har en pladevibrator Herkules RP 800B, som jeg ikke kan starte. Den har stået stille i nogle år og jeg har renset karburatoren og pustet div. slanger gennem med trykluft. Tændrøret ser umildbart også fint ud. Når jeg trækker i “snoren” og sprøjter “starter” ind i indsugningen går der 4-5 sek og den starter i få sek. og går ud. Jeg bruger “starter” for at det måske kunne hjælpe med at få den i gang. Kan det være at tændrøret ikke giver stor nok gnist? Er der en, som har et bud hvad der kan være galt? Bh. JT3100
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart kunne det godt lyde som karburatorproblemer..
Det kan godt drille med at rense karburatorer, så der skal flere forsøg til, ultralydsrensning er mest effektiv.
Kender ikke motoren en kineser formoder jeg, hvis der er membran eller lignende kan det være den der driller.
Du kan nok købe en ny karburator i kina for ingen penge.

Jeg har et kineser jordbor, der drillede lidt.
Ny karburator, med slanger og gummiprop til gennemføring i benzintanken, samt tændrør, det kostede omkring 70 kr incl fragt.


Vi prøver igen, i morgen --
Har du renset tomgangsdyser i karburator?
Ellers prøv at sætte en klud i indsugningen og se om den vil starte, hvis den gør, prøv at lade motoren køre med den indtil du kan høre den er ved at blive kvalt, og så lænd lidt på kluden så der kommer mere luft, nogen gange kan du "suge" en prop i karburator ud på denne måde

Det er efterhånden kun håndholdte maskiner som kædesave og buskryddere som har membran karburatorer, ikke de større motorer på plæneklippere, pladevibratorer havetraktorer mm..

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Du skal også have tjekket om, der kommer benzin frem til karburatoren, og ned i svømmerhuset, så tjek om nåleventilen virker.
Ved ikke om det er generelt for kineser motorer, men alt gummi på mit kineser jordbord er er yders ringe kvalitet.


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns......
Det er ikke kun på dit jordbor den er gal. Det er i det hele taget alt gummi fra Kina det er galt med.....Måske er det derfor der er så mange kinesere😂

"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"
Jeg bakser stadigvæk med pladevibratoren. Når jeg sætter en klud foran, som en Nicholas anbefaler starter den, men går ud efter få sekunder. Som om, der ikke kommer benzin nok til. Nogle der har et råd til hvordan jeg kommer i mål? 
Annonce
Renser karburatoren igen, og sørg for at alle dyser er renset, brug karburatorrens, eller bremsespray.
Tjek at svømmerventilen virker, og lukker benzin ind..
Når du adskiller karburatoren, så kik om der er benzin i svømmerhuset.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har renset karburatoren over 5 gange og pustet med en trykluft. Er renseprodukteren du nævner bedre? Der kommer benzin i svømmehuset:)
Karburatorrens/bremsespray er lidt lettere, men du kan sagtens rense karburatoren uden.
Du må igennem det hele igen, og undersøge alle dyserne om der er hul igennem.

Normalt ville jeg ikke anbefale det, men sidste udvej kan være en rensenål i alle dyserne.

Virker der til at være kompression på motoren ? og suger den i karburatoren, når du trækker i snoren ?
Tænker på om ventilerne kunne trænge til en justering.

Vi prøver igen, i morgen --
Son jens anbefaler; rens den igen. Har du f.eks. skruet blandeskrue ud og renset igemmen der? Jeg vil kklart anbfale noget flydene rens, det har meget bedre firkning end du bruger trykluft.
Dyserivaler/rensenåle er en muglighed -men pas på hvis du ikke har erfaring med dette, udvider du dyser, kan mtor også komme til at køre dårligt.

Honda har nogle gode guides, som kan give dig en ide om hvordan benzinens kanaler kan se ud på din maskine
her er et eksempel:
https://www.honda-engines-eu.com/documents/10912/31055/1480/cb2c546e-cf89-48f5-aee5-11182f91814c

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis