Trådløs netværk mangler

Hej
Jeg har fået en bærbar PC foræret som mit barnebarn skal have.
Problemet var at den var blevet meget langsomt.
Den var fød med Windows 8 og blev opgraderet til Windows 10 og der virkede alt perfekt. For at starte helt forfra blev jeg nød til at installere W 8 for bagefter at opgrader til W10 igen, alt virker perfekt og den er også blevet meget hurtig igen.
Nu til fejlen, jeg kan ikke får den til at gå på det trådløse netværk. Det kunne jeg  da den blev genetableret til W 8 men efter opgradering til W10 er det umuligt at få den til dette. Der er forbindelse til mit netværk, men den skriver ”Ingen internetforbindelse, sikret”.
Har prøvet alt muligt som at fjerne kortet, fjernet forbindelse, slukket for ruter, nye driver m.m.
Alt andet som er tilsluttet i huset til det trådløse netværk virker.

Obs. den virker med kabelforbindelse.

Håber der er nogen som kan hjælpe.
MVH   DT


 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har formentlig tastet SSIDen og tilhørende kode ind? Ellers prøv at se under indstillinger Netværk og Internet.

fase
SSID er navnet på dit trådløse netværk. Til navn hører en kode. Hvad kan du se i nederste højre hjørne? Der skulle gerne være enten et ikon, der viser buer, eller en globus. Vises der en globus, er det tegn på at der ikke er adgang til internettet. Du  skal så højreklikke på globussen og se om der forbindelser tilgængelige. Hvis der forbindelser tilgængelige, skal du vælge din forbindelse, sætte et flueben i "Opret forbindelse automatisk". Derefter klikker du på "Opret forbindelse" og indtaster den kode, der hører din forbindelse. så burde du få kontakt til routeren. Det første billede, hvad du bør have på proceslinjen. Det næste viser, hvad der står i indstillinger.

fase
Alt det har jeg allerede prøvet op til flere gange, uden helt😔

 

Hvilket billede får du, når du kobler på nettet? Kan du ikke tage et par billeder af din skærm magen til det jeg har vist?
Det er lidt svært at se, hvad du har på din skærm uden billeder.
Har du været inde i kontrolpanel for at se om dit netværkskort er aktivt?

fase
Er ude at køre nu er ikke hjem før i aften, så ser jeg på det

 

Hej. Har lige samlingnet med min egen bærbar og den eneste forskel var at dén ståd til privat, jeg sat den til offentlig og så virker det. Har haft prøvet det før, men uden resultat. Undskyld ulejligheden og mange tak for bistand.
DT

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis