Toyota Yaris 1.3 2002 sikkerhedssele lampe lyser hele tiden ØV

Hej nu har jeg så købet en hayens bog om min gamle Yaris og kan se at sikkerhedsselen har noget at gøre med Diagram 5 Saftey restraint system no 59 SRS Control unit 63 LH Seatbelt pretensioner og 64 LR seatbelt pretensioner Formoder højre og venstre forsæde. Er der en kontakt/føler i sæderne og hvordan hænger det sammen med sikkerhedsselelåsen. ? Kan man resette SRS Control unite hvis den er blevet forvirret.. måske bare for at komme igennem syn?

ikke så meget snak- Kom i gang!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tør vædde på at der sidder en kontakt nede/inden i låsedelen som sidder på sædet.  ellers kan bilen jo ikke vide at bæltet er sat i. Så jeg ville starte med at finde kontakten, følge ledningen og se om der er et brud. Sandsynligvis er det kontakten inden i låsen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Beklager kovas også mit første gæt. Må nok ha sæderne af og kigge efter et brud på en ledning. Førersædet har jo kørt frem og tilbage mange gange. Lidt køligt at stå ude og fejlfinde så venter nok til næste uge hvor det skulle blive varmere. God weekend 

ikke så meget snak- Kom i gang!
Har  du haft låsekontakten fri af ledninge så du kan kortslutte ledningerne for at se om det er kontakten?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er nok også en kontakt i sædet i passer siden, hænger den eller er den på anden vis i stykker kan den også lave ravage. ("så bilen tror" der sidder en der, uden sele)
Så prøv at sæt selen på i passer siden, om det hele så virker, når du sidder i føresædet med sele på.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis