Nogen der har forstand på dette. ??
Har fået sat ny stokerkedel op,i den forbindelse var det min plan at få sat en shunt på mit fremløb, bare en manuel en. primært da det er ældre installation hvor gulvvarme er koblet direkte på, og kun styret af en retur ventil. Har svært ved at få varme i hele gulvet, uden at det pågældende rum bliver for varmt (70 graders fremløb ). Min antagelse var at laver fremløbs temp. vil være lig med større flow og mere jævn varme. Men VVS manden frarådede det, mente at jeg så for alvor ville få "kolde pletter på gulvet" det bedste jeg kan gøre at at hæve ydelsen på cirkulationspumpe så vandet i slangerne kommer hurtigere hen til retur ventilen, Ellers skal det være en vejr shunt der skal installeres, ifølge mandens mester. ??. giver det overhovedet mening, om jeg reguleret eller den selv gør det er vel hip som hap, eller ??